actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th December 2016, 20:03
Ellen.B*yers Ellen.B*yers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Essen
Posts: 33
Obama: ‘Ik had verkiezingen kunnen winnen’

De afscheidsnemende Amerikaanse president Barack Obama is ervan overtuigd dat hij Donald Trump wel had kunnen verslaan bij de verkiezingen. Maar na twee ambtstermijnen mocht Obama zich geen derde keer kandidaat stellen.

Dat zegt Obama in een interview met CNN, waarin hij vooruitblikt op zijn plannen na de aanstelling van zijn opvolger. Amerikanen kunnen zich nog steeds vinden in zijn progressieve veranderingen, klinkt het.

Obama speelt het niet op de man. Zo laat hij zich in het interview niet betrappen op een fout woord over zijn opvolger Trump, of over de democratische kandidate Hillary Clinton.

Maar toch is hij overtuigd dat hij wel herverkozen geraakt zou zijn. ‘Ik denk dat ik een meerderheid van de Amerikanen had kunnen op de been brengen om mij te steunen’, zegt hij in een gesprek met de podcast The Axe Files. ‘Uit gesprekken die ik met mensen in het hele land heb gevoerd, ook met mensen die het niet met me eens zijn, blijkt dat ze de richting die ik ben ingeslagen de goede vinden.’

Dat Clinton het niet gehaald heeft, is volgens Obama mogelijk te wijten aan het feit dat de democraten er te weinig in geslaagd zijn om de mensen aan te spreken die nog niet van het economisch herstel hebben kunnen profiteren. Toch loofde hij Clinton voor de manier waarop ze ‘onder moeilijke omstandigheden’ campagne heeft gevoerd.

Na de aanstelling van Trump zal Obama zich een tijd stil houden, klinkt het. ‘Niet alleen op politiek vlak, maar ook innerlijk’, gaf de president nog aan.

Eigen mening: Langs de ene kant geloof ik hem wel. Er zijn heel wat Amerikanen blij met hetgeen Obama heeft gepresteerd gedurende de 8 jaar dat hij president was. Langs de andere kant vind ik het niet nodig dat hij zo iets zegt. Ik vind het beledigend overkomen voor Clinton. Het is alsof hij zegt dat hij het beter had gekund, dan hetgeen Clinton heeft gedaan. Ondanks dat hij in het interview zegt dat Clinton haar campagne zeker niet slecht was, lijkt het alsof hij commentaar geeft op de manier waarop Clinton de verkiezingen heeft aangepakt.

Bron: DS, 26/12/2016 http://www.standaard.be/cnt/dmf20161226_02645367
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.