actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2016, 10:07
Ellen.B*yers Ellen.B*yers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Essen
Posts: 33
Dader van mislukte aanslag Thalys wil praten

Ayoub El-Khazzani, de man die in augustus 2015 door medepassagiers verhinderd werd een aanslag te plegen op de Thalys, moet vandaag/woensdag voor de rechter verschijnen en zou voor het eerst praten. Dit heeft BFMTV gemeld.

Behalve toen hij in voorhechtenis was genomen, heeft de 26-jarige man steeds gezwegen voor de Franse justitie. Nu zou hij dit stilzwijgen verbreken.

Gezien zijn banden met Abdelhamid Abaaoud, het veronderstelde brein van de aanslagen in Parijs in november 2015, zou hij sleutelelementen kunnen aanbrengen voor het onderzoek, aldus de Franse nieuwszender.

El-Khazzani zou zelf om het verhoor door de rechter hebben gevraagd.

De man was op 18 augustus in het station Brussel-Zuid zwaarbewapend op de Thalys naar Parijs gestapt. Hij verschool zich in het toilet, waar hij even voorbij de Franse grens met een kalasjnikov in de hand uitkwam. Maar vier reizigers - drie Amerikanen en een Brit - konden hem overmeesteren. Toch raakten drie mensen gewond.

Eigen mening: Ik vind het verrassend dat hij uiteindelijk toch wilt praten. Ik hoop dan ook dat wanneer hij praat, er zaken aan het licht komen die de wereld verder kan helpen in de strijd tegen IS. Ik stel me wel vragen bij het waarom, waarom wil hij plots wel praten? Is het omdat hij voor de rechter zal verschijnen dat hij ineens met iets naar buiten wil komen? Ik stel me oprecht vragen bij waarom hij nu ineens wel iets wil zeggen. Persoonlijk verwacht ik er niet te veel van, het is al enige tijd geleden dat hij werd opgepakt. Ik denk dan ook dat hij niet veel nieuwe aspecten zal kunnen vertellen. Toch hoop ik dat hij iets kan vertellen waardoor de strijd tegen IS weer net iets vlotter zal verlopen!

Bron: DS, 14/12/2016 http://www.standaard.be/cnt/dmf20161214_02625646
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.