actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2017, 08:24
Ellen.B*yers Ellen.B*yers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Essen
Posts: 33
Vlaanderen lanceert hulplijn voor pedofielen

Vanaf vandaag heeft Vlaanderen een hulplijn voor pedofielen. Wie zich zorgen maakt over zijn of haar seksuele gevoelens of gedrag tegenover kinderen, kan gratis en anoniem bellen naar 0800/200 50.

Dat meldt Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin Jo Vandeurzen (CD&V). Het grootste deel van mensen met pedofiele gevoelens wil nooit seksueel misbruik plegen. Het zou gaan om ongeveer 1 procent van de mannen. Maar ze raken echter vaak geďsoleerd en verward en hebben het gevoel nergens terecht te kunnen met hun probleem. Daarom is de hulplijn in het leven geroepen.

Criminologie Minne De Boeck van het UFC wijst erop dat de bestaande aanpak in Vlaanderen is voornamelijk gericht is op bestraffing en behandeling. Dat gebeurt dus pas nadat het misbruik al heeft plaatsgevonden. 'Er is nog maar weinig aandacht voor de preventieve benadering en het - in de eerste plaats – trachten voorkomen van seksueel kindermisbruik.'

Minister Vandeurzen stelt dat het concept in andere landen al bestaat, en daar ook zijn meerwaarde heeft bewezen. 'Vanuit Stop It Now! Vlaanderen zal met alle Europese preventieprojecten in het kader van seksueel kindermisbruik actief besproken worden hoe op internationaal vlak de samenwerking verder kan worden aangescherpt.'

Aan het project werken een brede groep partners mee, zoals het Centrum voor Algemeen Welzijnswerk, Child Focus, en Sensoa.

Eigen mening: Toen ik eerst de titel las, dacht ik: 'wat gaan ze nog allemaal uitvinden'. Maar wanneer ik het hele artikel las, ben ik ervan overtuigd dat dit mensen gaat helpen. Vaak zitten mensen opgekropt met zichzelf of met hun seksuele gedrag, door een hulplijn als deze, kunnen zij hier met iemand over praten. Ze beseffen heel vaak en heel vroeg dat wat zij verlangen niet oké is. Door al in dit vroege stadium hulp te gaan zoeken, kunnen ergere misdaden hopelijk vermeden worden. Ik vind het een goed initiatief en ik hoop dat er dankzij de hulplijn, mensen worden geholpen en misdaden vermeden worden.

Bron: 19/05/2017 DS, http://www.standaard.be/cnt/dmf20170519_02889597
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.