actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th October 2017, 23:20
Jutte.d*bruyn Jutte.d*bruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Oostmalle
Posts: 40
Meer ongevallen met zwakke weggebruikers op Vlaamse gewestwegen in 2016

Het aantal ongevallen met zwakke weggebruikers in Vlaanderen is vorig jaar licht gestegen. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) op een schriftelijke vraag van parlementslid en partijgenoot Lorin Parys. Vorig jaar waren er 4.151 verkeersongevallen met zwakke weggebruikers op de Vlaamse gewestwegen, 43 meer dan het jaar voordien.

Vorig jaar waren er meer ongevallen met fietsers dan in 2015 (3.341 versus 3.277), maar het aantal voetgangers dat betrokken was bij een ongeval daalde wel (van 947 tot 932). Het aantal mensen dat na zo'n ongeval overleed bleef stabiel op 53. Er vielen minder zwaargewonden (492 versus 510), maar het aantal lichtgewonden steeg van 3.545 tot 3.606.


De meest ongevallen deden zich in 2016 voor in Antwerpen (477) gevolgd door Gent (307), Brugge (182), Leuven (96), Oostende (90), Mechelen (86) en Hasselt (73). Woordvoerder Johan Vermant van het kabinet van Antwerps burgemeester Bart De Wever nuanceert: "Uiteraard heeft Antwerpen het hoogste aantal ongevallen in absolute cijfers. De stad telt dan zoveel meer inwoners dan een doorsnee gemeente. Kijk je echter naar de relatieve cijfers (ongevallen/100.000 inwoners) dan komt Antwerpen pas op de 40ste plaats, ver achter steden als Gent of Oostende."


Bij de gemeenten met het meest aantal ongevallen per 100.000 inwoners staat Eeklo (189,8) bovenaan, gevolg door Wijnegem (171,8), Melle (152,7), Malle (152,5), Bree (140,5), Maldegem (136,6) en Mortsel (134,1).

Bron:De Morgen https://www.demorgen.be/binnenland/...-2016-b1b290ea/
Mening:
Als ik dit artikel lees vraag ik mij af waar de meeste ongevallen gebeuren. Aan kruispunten, oversteekplaatsen,… of zijn het vooral dode hoek ongevallen. Ik vind dat ze dit mogen vermelden in het artikel. Ik verschoot ervan dat Malle op de vierde plaats staat waar de meeste ongevallen gebeuren. Als er in Antwerpen veel ongevallen gebeuren kan ik begrijpen omdat het een grote stad is en veel gevaarlijke punten zijn. Maar de stad Antwerpen doet er ook niet veel aan vind ik. Wat ik goed vind is dat de ongevallen met betrokken fietsers en voetgangers verminderd zijn. Maar wat minder is dat de lichtgewonden wel gestegen zijn tegenover 2015.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.