actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2015, 19:12
GlennFig*eras GlennFig*eras is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2015
Locatie: herselt
Posts: 20
Geens vroeg deze week al om teruggekeerde Syriëstrijders uit te sluiten voor elektron

Woensdag vroeg de Vilvoordse burgemeester Bonte dat minister Geens alle enkelbanden voor veroordeelde Syriëstrijders onmiddellijk zou intrekken. Aanleiding is een incident dinsdag in Vilvoorde, waarbij een veroordeelde Syriëstrijder met enkelband een tijdlang van de radar verdween.

'De minister heeft vorige week reeds zijn administratie gevraagd de omzendbrief hiertoe aan te passen en veroordeelde Syriëstrijders effectief uit te sluiten van het toepassingsgebied van elektronisch toezicht in het kader van de strafuitvoering', luidt het op het kabinet-Justitie.

Teruggekeerde Syriëstrijders in België krijgen een elektronische enkelband, wat dus wil zeggen dat ze niet naar de gevangenis moeten, maar wel onder permanente controle staan. Maar zij ‘kunnen zich vrij bewegen in de samenleving’, aldus Hans Bonte. ‘En het toezicht faalt compleet.’ De burgemeester roept dan ook de federale regering en bevoegd minister Geens in het bijzonder op om deze maatregel te schrappen.

Syriëstrijder van radar verdwenen

‘Gisteren (dinsdag, red) was er opnieuw een incident waarbij een terugkeerder van de radar verdween’, verduidelijkt Bonte in een persbericht. ‘Het is compleet onbegrijpelijk en onverantwoord dat in tijden van terreurdreiging men op deze manier terugkeerders uit het oog verliest. Dit is echt zoeken naar problemen. Ik zie geen enkele reden waarom vandaag een teruggekeerde foreign fighter nog gunstmaatregelen mag genieten.’

Bonte maakt woensdag een gedetailleerd verslag van het incident van dinsdag over aan het comité P met het dringend verzoek dit snel te analyseren. 'Dergelijke incidenten, die echt gevaar inhouden, moeten direct en definitief de wereld uit', klinkt het.

De teruggekeerde Syriëstrijder uit Vilvoorde die dinsdag een tijdje van de radar was verdwenen, is dinsdag na een zoektocht alsnog opgepakt door de politiezone VIMA (Vilvoorde-Machelen). Dat laat SP.A woensdag weten.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151125_01988620
datum:25/11/2015
uur: 18.25u

eigen mening: ik vind dit moeilijk om hier echt een standpunt in te nemen want ik vind het langs de ene kant wel goed dat men de terugkerende Syriëstrijders een enkelband geeft zodat men kan zien waar ze uithangen maar langs de andere kant vind ik het idee van minister Geens ook wel goed, misschien wel beter want door ze te bestraffen en ze achter tralies te zetten heb je de volledige controle over ze maar als je ze een enkelband geeft kan je wel zien waar ze zijn maar je ziet niet wat ze allemaal doen. Dus ik leun meer aan bij het standpunt van minister Geens.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.