actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th October 2008, 12:50
kizzer kizzer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2007
Locatie: berlaar
Posts: 37
controle bij de bakker

Bakker krijgt RVA-controle op Open Bedrijvendag

De Geraardsbergse mattentaart is erkend als Europees streekproduct. (foto Dienst Toerisme Geraardsbergen)
Bij een bakkerij in Geraardsbergen is tijdens de Open Bedrijvendag vandaag een ambtenaar van de RVA binnengevallen. Dat meldt Kamerlid Guido De Padt (Open Vld). De Padt vindt dit ongepast en richt hierover een vraag aan minister van Sociale Zaken Laurette Onkelinx.

De bakker in kwestie leerde de bezoekers op de Open Bedrijvendag Geraardsbergse mattentaarten bakken. "Uiteraard worden op dergelijke dag veel vrijwilligers ingezet, zodat één en ander als zeer 'ongelukkig' werd ervaren", zegt De Padt. Hij vindt het "ongepast" om op zo'n dag roet in het eten te gooien.

De Padt wil nu weten van Onkelinx hoeveel controles op de naleving van de sociale wetten, op 5 oktober werden uitgevoerd en hoeveel daarvan betrekking hadden op bedrijven die deelnamen aan de Open Bedrijvendag. (belga/sam)
05/10/08 18u47 De Morgen

Ik vind het echt belachelijk dat dit gebeurt op zo'n dag. RVA moet zijn werk natuurlijk goed doen, dat versta ik best. Maar als er controles worden uitgevoerd op deze manier, komt dat bij mij over alsof ze er enorm veel plezier aan hebben, wanneer ze mensen op zo'n dag kunnen "betrappen". Deze lijn zet zich ook voort in andere controles. Denk aan een alcoholcontrole in Herenthout, wanneer daar carnaval gevierd wordt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th October 2008, 13:43
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist op den berg
Posts: 97
Dat is er inderdaad echt over vind ik. Ze zouden zich beter bezig houden met zinvolle onderzoeken dan zo binnen te vallen. Wat dan met de horeca, dan moeten ze ook ieder weekend ergens binnenvallen en dat doen (gelukkig) toch ook niet veel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.