actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th April 2017, 01:40
jens.s*olders jens.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herentals
Posts: 75
De beeldschermgeneratie: kinderen bewegen minder maar zijn intelligenter

Artikel:
Kinderen kunnen niet meer stuiteren. Uit een onderzoek op zeventien basisscholen in het Nederlandse Doetinchem zou blijken dat een op de drie kinderen basale motorische vaardigheden mist. Daardoor kunnen ze niet meer met een bal dribbelen. Niet meer hinkelen. Een koprol maken of klimmen evenmin.

Dat laatste is misschien maar beter ook, gezien een ander onderzoek dat een jaar geleden de Nederlandse kranten haalde: kinderen kunnen niet meer vallen. Ze zitten te veel achter pc en tv en spelen zo weinig buiten dat ze niet meer in staat zijn behoorlijk op hun smoel te gaan.

Bron:
De Morgen 9 april 2017
http://www.demorgen.be/wetenschap/d...enter-bca09ee3/

Eigen mening:
Ik vind dit een zeer interessant gegeven. Ik wist al lang, dat de kinderen van vandaag minder en minder bewegen, maar ik wist niet dat de lange tijd die ze besteden achter een scherm hen ook effectief slimmer maakt.
Ze wisselen dus motorische vaardigheden in voor meer en meer cognitieve vaardigheden. Ik weet niet goed of dit een positieve of negatieve tendens is. Het is natuurlijk goed, dat de kinderen en jonge mensen een grotere cognitieve capaciteit krijgen (doorbraken in geneeskunde, uitvindingen, etc...). Aan de andere kant is het natuurlijk ook zeer negatief dat de motorische vaardigheden snel achteruit gaan.
Ik denk dat het in de toekomst enorm belangrijk wordt om de gulden middenweg te vinden tussen lichamelijke en hersenactiviteit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.