actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2015, 21:18
ARNE.W*LLEMS ARNE.W*LLEMS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Grobbendonk
Posts: 73
800 euro basisinkomen voor elke Fin: hoe haalbaar is dat?

Finland overweegt basisinkomen, in ruil worden alle andere uitkeringen geschrapt

Het zou een unicum zijn voor een Europees land. Een onvoorwaardelijk basisinkomen van 800 euro voor elke volwassene. Finland lijkt gewonnen voor het idee.

Wie droomt er niet van? Een basisinkomen, zonder dat je hoeft te werken. Utopisch? Niet als het aan de Finse premier Juha Petri Sipilä ligt. Hij won dit voorjaar de verkiezingen met zijn Centrumpartij, waarbij het basisinkomen een van de agendapunten was.

De voorbije zomer werd op kleine schaal een pilotproject aangekondigd, maar dat kwam niet van de grond. Onder meer omdat het botste tegen bepalingen uit de grondwet. Die stelt dat alle Finnen gelijk (moeten) zijn voor de grondwet.


Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/8...s-dat-bf14ffc0/

Eigen mening:
Een vast basisinkomen en het wegvallen van alle sociale premies lijkt mij veel simpeler dan de huidige regeling. Daarom ben ik voorstander van deze nieuwe regeling. Het huidige Belgische systeem is (in mijn ogen) ingewikkeld en door de bevolking moeilijk te begrijpen. Veel mensen hebben, door onder andere oneerlijkheden in het systeem, geen vertrouwen meer in de huidige regeling. Een vast bedrag zou daarom veel duidelijker zijn en er zou minder discussie zijn.

Laatst aangepast door ARNE.W*LLEMS : 7th December 2015 om 21:29.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.