actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2015, 12:41
zico.s*olders zico.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: olen
Posts: 25
Aanslagen Parijs kosten Air France-KLM in november 50 miljoen euro omzet

De terroristische aanslagen in Parijs op 13 november hebben een negatieve impact gehad van ongeveer 50 miljoen euro op de omzet van de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep Air France-KLM in die maand. De groep verwacht nog zeker drie tot zes maanden de nadelige gevolgen te ondervinden van de aanslagen, zo heeft financieel directeur Jean-François Riolacci gezegd in een toelichting op de vervoerscijfers over de afgelopen maand.

Na de aanslagen meden met name reizigers uit Japan en in mindere mate Noord-Amerika de Franse hoofdstad. Dat vertaalde zich vooral in de eerste dagen na de aanslagen in een fors lagere boekingenstroom, zei Riolacci.

Inmiddels komen de ticketreserveringen weer binnen aan hetzelfde tempo als vorig jaar. Maar dat is volgens Riolacci onvoldoende om de achterstand die is ontstaan, snel in te lopen. Bovendien zijn er meer annuleringen.

De ticketverkoop lag over heel november 1,8 procent hoger dan een jaar eerder, bij een 1 procent grotere capaciteit. De vliegtuigen zaten gemiddeld voor 82,6 procent vol, een verbetering van 0,6 procentpunt. Maar dat was vooral te danken aan een sterke eerste helft van de maand, waarin de bezettingsgraad met 2,7 procentpunt toenam. Na de aanslagen ging de bezettingsgraad met 0,9 procent lager.

Riolacci voegde nog toe dat de impact niet groot genoeg is om de doelstelling voor 2015 - een schuldenverlaging - in gevaar te brengen.

Bron: Het Laatste Nieuws 08/12/2015
http://www.hln.be/hln/nl/942/Econom...uro-omzet.dhtml

Eigen mening: Ik vind het spijtig voor de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep Air France-KLM dat zij door die aanslagen zoveel geld minder hebben als normaal. Ik denk ook dat het nog niet voorbij is en nog zeker 3 maanden minder omzet gaan hebben als voor de aanslagen. Ik begrijp ook de reizigers die nu minder naar Parijs te gaan door die aanslagen van de IS. Door de mindere reizigers daalt de omzet natuurlijk heel hard. Volgens mij gaat Parijs na een bepaalde termijn wel weer een druk bezochte stad worden als voordien.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.