actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2015, 06:06
Esther.V*nLaer Esther.V*nLaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Tielen
Posts: 25
Storm Desmond zet 60.000 gezinnen zonder elektriciteit in Groot-Brittannië

De storm Desmond, die al sinds zaterdag door Groot-Brittannië raast, heeft in het noordwesten van Engeland bijna 60.000 gezinnen zonder stroom gezet.

De stroomonderbreking doet zich voor in de omgeving van de stad Lancaster, in het graafschap Lancashire. Volgens energieleverancier Electricity North West zou de panne er zelfs "meerdere dagen" kunnen duren.

Hele stukken van Schotland, Wales en noordoostelijk Groot-Brittannië worden nog altijd geteisterd door de storm Desmond. In sommige gebieden in Groot-Brittanië viel de voorbije 24 uur ongeveer evenveel regen als er normaal gezien op een hele maand valt. In verschillende gemeenten in het noordwesten van Engeland staat het water manshoog.

Leger ingezet
De Britse regering had eerder al beslist het leger in te schakelen om de hulpdiensten bij te staan. In het zwaar getroffen Carlisle, in het graafschap Cumbria, worden bijna 350 soldaten ingezet om slachtoffers te helpen bij de evacuaties. Ook heeft het leger per helikopter de nodige uitrusting aangevoerd om water weg te pompen.

Nog in Cumbria is volgens de politie een brug bezweken onder de kracht van het water.

Het Britse milieuagentschap waarschuwt zondagavond nog altijd voor overstromingsgevaar in meer dan 130 zones. In 46 gebieden gaat het om een risico op ernstige overstromingen, die levensbedreigend kunnen zijn.

bron: http://www.demorgen.be/nieuws/storm...annie-baa9cc9a/
Storm Desmond zet 60.000 gezinnen zonder elektriciteit in Groot-Brittannië. (2015, 12 7). De Morgen.

Eigen mening:
Zodra ik het nieuws van Desmond hoorde op het journaal gisteravond dacht ik meteen aan de opwarming van de aarde. Wetenschappers voorspellen dat dit soort van noodweer frequenter voor zal komen als het klimaat opwarmt. Aan de dagdagelijkse situatie kunnen we echter niets meer veranderen. Ook al is het dus een gegeven dat deze toestanden vaker gaan voorkomen toch denk ik dat we niet mogen vergeten om stil te staan bij de impact die Desmond heeft in Groot-Brittannië. Als inwoonster van een klein Kempisch dorpje dat op Kempische zandgrond gebouwd is heb ik nog nooit een overstroming in mijn nabije omgeving meegemaakt. Onze kelder is steeds gespaard gebleven en het water is steeds door de grond opgenomen. Ik kan mij dus niet echt goed inbeelden hoe het is om een overstroming mee te maken van dichtbij. Het verbaast me dan ook keer op keer hoe mensen ondanks de omstandigheden en de chaos toch een snel soort van hulpverlening kunnen opzetten. Dit is een van de goede kanten van onze samenleving denk ik dan. In het geval van nood vormen we snel een hechtere groep om hulp zo efficiënt mogelijk te organiseren. l In nood kent men zijn vrienden? Ik hoop echter dat de hulp in Groot-Brittannië nog even goed georganiseerd blijft als de stroomprobleem niet snel oplost. We zijn vandaag de dag enorm afhankelijk van stroom voor ons dagelijkse leven. In het kort denk ik dat de hulpverlening die nu aanwezig is op de plaatsen waar Desmond heeft huisgehouden een goed iets is en dat deze nog hard nodig zal zijn.

Laatst aangepast door Esther.V*nLaer : 7th December 2015 om 06:19.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.