actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd May 2017, 18:45
simon.s*olders simon.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: kasterlee
Posts: 94
IS eist zelfmoordaanslag Manchester op: "Wat volgt zal nog erger zijn"

Terreurgroep Islamitische Staat heeft de zelfmoordaanslag bij de Manchester Arena in het Britse Manchester opgeëist. Dat deed de terroristische organisatie via zijn officiële perskanaal Amaq.
"Met de steun van Allah is een soldaat van het Kalifaat er in geslaagd een explosief tot ontploffing te brengen op een plek waar kruisvaarders zich verzamelden in het Britse Manchester", klinkt het. "Dit is een reactie op de wandaden die zij plegen in moslimlanden. De bom ontplofte in de concertzaal, een schaamteloze plek. Dertig kruisvaarders zijn daarbij omgekomen, zeventig anderen gewond (in realiteit gaat het om 22 doden en 59 gewonden, red.). En wat volgt, zal nog erger zijn voor de aanbidders van het kruis en hun bondgenoten."

Er wordt opvallend genoeg niet over een zelfmoordaanslag gesproken. Bovendien is er in de Arabische versie van de IS-opeising sprake van een 'geheime eenheid' en niet over een soldaat. Dat wekt de schijn dat er medeplichtigen zijn.

Nog niet geverifieerd

Over de precieze achtergrond van de dader wordt geen uitleg gegeven. De term "soldaat van het kalifaat" maakt niet duidelijk of de dader door de terreurgroep werd aangestuurd, dan wel of hij zich liet inspireren door een oproep van IS.*

Volgens directeur Dan Coats voor de Nationale Inlichtingen van de VS is nog niet geverifieerd dat IS wel degelijk verantwoordelijk is, zo hebben Amerikaanse media gemeld.

Een terrorist liet gisteravond bij een uitgang van de concertzaal een explosief afgaan. De man kwam bij de explosie zelf ook om het leven. Maar vandaag pakte de Britse politie een 23-jarige man op die mogelijk ook betrokken is bij de aanslag.

Het concert van Ariana Grande was onderdeel van de derde tournee van de Amerikaanse zangeres.*Onder de slachtoffers zijn veel jonge kinderen en tieners die het concert van het Amerikaanse popidool hadden bijgewoond.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/i...-zijn-b43583ea/

Eigen mening: Dat IS de aanslag opeist is voor mij en voor de meeste onder ons geen verassing. Tegenwoordig moet men geen twee keer meer nadenken over wie er nu achter de aanslag zou gezeten hebben. Het grote probleem waar we mee zitten is dat we wel weten 'wie' de aanslag gepleegd heeft, maar niets concreet. Wie is die IS nu eigenlijk? Met hoeveel zijn ze, waar zijn ze? We vechten tegen een onzichtbare vijand. Hoewel ik het op het Europees grondgebied niet vechten kan noemen. Het is eerder het doorstaan van aanslagen die van een kant komen. We hebben het dus over een 'leger' dat geen uniform draagt. Ik kan daarbij zitten, jij ook, iedereen, enkel weten we het niet van elkaar. 'Wat volgt zal nog erger zijn' Is een duidelijk dreigement. Niet het eerste onheilspellende teken dat onze kant wordt opgestuurd. En ook al weet ik dat de veiligheidsdiensten dit zeer serieus nemen, ik denk dat er voor dit probleem moeilijk een concrete oplossing is. Het zal iets zijn dat we met de tijd zullen moeten ondergaan en proberen om zoveel mogelijk aanslagen tegen te gaan. En allerlaatst vooral niet te stoppen met het bestrijden van de 'wortels' van IS in het midden Oosten.

Laatst aangepast door simon.s*olders : 23rd May 2017 om 18:54.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd May 2017, 19:07
Neal.M**ulemans Neal.M**ulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herenthout
Posts: 71
Net zoals Simon ben ik er niet van verbaast dat IS de aanslag opeist. De manier waarop IS steeds zijn aanslagen steeds uitvoert is steeds erg gruwelijk. Dat de burgemeester van Londen, die eerder de dag zei dat aanslagen 'deel van het leven zijn in een grote stad' zijn vind ik regelrecht een schande. Aanslagen zijn helemaal geen deel van het leven, ook niet in een grote stad. Naar mijn mening moet het veiligheidsgevoel bieden een minimumvereiste zijn dat wordt aangeboden door de overheid.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.