actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd May 2017, 18:38
simon.s*olders simon.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: kasterlee
Posts: 94
Ryanair slaat handen in elkaar met Air Europa voor langeafstandsvluchten vanuit Madri

Ryanair slaat handen in elkaar met Air Europa voor langeafstandsvluchten vanuit Madrid

De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair gaat tickets verkopen naar verre bestemmingen van haar Spaanse sectorgenoot Air Europa. Dat meldt Ryanair vandaag.
Reizigers kunnen voortaan via Ryanair vluchten van Air Europa boeken vanuit Madrid naar twintig langeafstandsbestemmingen in zestien landen. Daarbij onder meer Argentinië, Brazilië, Cuba, Mexico en de Verenigde Staten.

Later dit jaar wil Ryanair aansluitende vluchten gaan aanbieden, waarbij reizigers met een Ryanair-vlucht naar Madrid vliegen om daar over te stappen op een langeafstandsvlucht van Air Europa.

Ryanair praat ook met andere luchtvaartmaatschappijen over samenwerking op het gebied van verre vluchten. Daarbij werden eerder al Aer Lingus en Norwegian genoemd. Zelf heeft Ryanair geen vliegtuigen die zulke lange afstanden kunnen overbruggen.

Zowel Ryanair als Air Europa vliegt tussen Brussel en Madrid. Ryanair vliegt ook vanuit Charleroi naar de Spaanse hoofdstad.

Ryanair maakte vorige week al bekend dat het tickets gaat verkopen met overstapmogelijkheden binnen het eigen routenetwerk in Rome. Tot dusver bood de prijsvechter alleen losse vluchten aan. Wie door wilde vliegen naar een andere bestemming, moest een apart ticket kopen en opnieuw inchecken.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/r...adrid-b8121e63/

Eigen mening:
Vliegen wordt steeds goedkoper en makkelijker, dat wordt alweer bevestigd met deze zet van lowcost airline Ryanair. Het is een zeer goede zaak voor de lowbudget reiziger dat een goedkoop ticket je over de 'grote plas' kan brengen. Jongeren en mensen met een beperkt budget kunnen beter dan ooit de wereld verkennen. Voor de andere luchtvaartmaatschappijen is dit een minder goede zaak. Zij verliezen natuurlijk een deel van hun klanten. Ze krijgen zware concurrentie van low cost airlines, en van Ryanair het allermeest. Het is een moeilijke markt om de goedkoopste in te zijn met zulke spelers.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd May 2017, 19:35
yanthe.w*ckenier yanthe.w*ckenier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Zoersel
Posts: 55
Persoonlijk denk ik niet dat ik met een lowcostmaatschappij zoals Ryanair naar Amerika of andere verre bestemmingen zou willen vliegen. Voor korte afstanden vind ik het zeker nog een goede maatschappij, maar verder comfort is er toch wel zoek. Uiteraard hoort men ergens 'in te boeten' om aan zulke goedkope tickets te komen. Typisch voor zulke maatschappijen is het bijbetalen voor bagage. Wanneer men zulke grote reizen doet heeft men meer bagage bij waarvoor men veel moet bijbetalen. Ik vermoed, alles opgeteld, dat het niet zo veel goedkoper uitkomt. Ook laat de klantenservice bij lowcostmaatschappijen vaak de wensen over. Wanneer er toch iets mis zou zijn, vind ik het belangrijk dat je, zeker bij deze grote afstanden en duurdere reizen, een goede service krijgt. Ondanks alles vermoed ik wel dat deze goedkope tickets veel aantrek zullen hebben. Voor mensen die een kleiner budget hebben om te reizen, kan dit zeker een oplossing bieden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.