actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd May 2017, 09:06
Lennart.G*ootjans Lennart.G*ootjans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: westmalle
Posts: 50
Dieven beschieten schoolkinderen in Temse

Een jongen van 9 jaar is gisteren op de speelplaats getroffen door een loodbolletje uit een pistool. Hij was er met enkele klasgenootjes getuige van dat twee mannen aan de overkant van de straat een kledingcontainer probeerden open te breken. Toen één van de kinderen een opmerking maakte, begonnen de mannen te schieten.

De vrije basisschool Hollebeek in Temse stond gistermiddag in rep en roer. Tijdens de middagspeeltijd werden vijf kinderen plots beschoten terwijl ze op de speelplaats stonden. Een jongetje van 9 jaar werd geraakt ter hoogte van het achterwerk. De politie kwam meteen met heel wat manschappen ter plaatse om de omgeving uit te kammen, maar van de daders was geen spoor meer.
"De kinderen stonden achter een poort die uitkijkt op een pleintje achter de kerk", zegt commissaris Katty De Bruyn. "Tijdens de speeltijd waren ze er getuige van dat twee personen zich verdacht gedroegen in de buurt van twee containers voor tweedehandskledij. Toen één van de kinderen iets riep, werd er enkele keren geschoten. Eén kind werd geraakt in de bil, maar gelukkig was de verwonding niet zo erg. Het jongetje kwam er vanaf met een blauw plek. We hebben in de buurt nog een loodkogeltje gevonden dat was afgeketst op het traliewerk van de schoolpoort. We nemen de zaak heel ernstig."

Extra patrouilles
Leo Moortgat, de vader van het jonge slachtoffer, plaatste op Facebook een oproep voor getuigen. "Het gaat om twee verdachte personen van rond de twintig jaar", weet hij. "Mijn zoontje Neo stelt het gelukkig goed, maar was wel danig onder de indruk. De wonde valt mee en hij is goed opgevangen op school. Ik hoop dat de politie de daders snel vat."
De kinderen die getuigen waren van het schietincident, werden door de school opgevangen en kregen begeleiding van de dienst Slachtofferhulp. "We hebben vooral veel gepraat", zegt directrice Caroline De Vriendt. "De jongen die beschoten werd, is op school verzorgd met een ijszak. Hij koos ze er zelf voor om toch op school te blijven omdat er in de namiddag een uitstap was gepland. Een groot trauma zal het dus niet nalaten. Ik denk dat de schok bij de ouders, leerkrachten en mezelf veel groter is. Het is een heel vies gevoel dat kinderen zoiets kan overkomen terwijl ze gewoon op de speelplaats aan het spelen zijn. De politie heeft alvast beloofd om extra te komen patrouilleren en we gaan zelf ook meer toezicht houden."
Volgens wapenexperts kunnen luchtdrukgeweren met loden bolletjes zware letsels veroorzaken. "Alles hangt natuurlijk af van de afstand en de kracht van het wapen. Maar als zo'n bolletje in het oog terechtkomt, kunnen de gevolgen zeer ernstig zijn."

Bron: Het Laatste Nieuws, 23/05/17, http://s.hln.be/3165136

Eigen mening: Na het lezen van dit artikel ben ik geschokt. Dat mensen zoiets in hun hoofd halen om te doen begrijp ik simpelweg niet. Eender wat afschieten op een kind is een vrij brute gedachte. Zoals het artikel al vermeldt zijn de leerkrachten en ouders harder geschrokken als de kinderen. Stel u eens voor dat uw kind niet meer veilig is op de speelplaats van de basisschool. Wat zou u doen in hun plaats? Ik zal alleszins een aanvraag doen tot meer toezicht. Al een geluk draagt de politie ook hun steentje bij door extra te pratrouilleren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.