actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd May 2017, 20:38
Hanne.V*n Hanne.V*n is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Lille
Posts: 71
Amazon wil kassaloze supermarkt naar Europa brengen

Naar de supermarkt gaan zonder aan te schuiven aan de kassa? Als het van Amazon afhangt, wordt dat over enkele jaren realiteit. Nu ziet het er naar uit dat Amazon haar winkel zonder kassa's ook in Europa wil introduceren.

Je scant je Amazon-account bij het binnenkomen van de supermarkt, je neemt uit de winkelrekken wat je nodig hebt en je verlaat de winkel zonder langs een kassa te passeren. Sensoren, camera's en algoritmes registreren alles wat je in je tas gestoken hebt en laten je winkelwaren verschijnen in het virtueel winkelwagentje van je app. Wanneer je buiten stapt, gaat het totaalbedrag automatisch van je rekening. Dat is het concept van Amazon Go.

Sinds december baat Amazon al één zulke supermarkt uit in Seattle, voor haar eigen werknemers. Aanvankelijk was het de bedoeling om de winkel in maart open te stellen voor het grote publiek, maar dat werd voor onbepaalde tijd uitgesteld. Er loopt immers nog één en ander fout met de technologie wanneer er meer dan twintig mensen tegelijk aan het winkelen zijn.

Intussen blijkt wel dat Amazon er ook aan denkt in de toekomst slimme supermarkten in Europa te introduceren. Het liet hier namelijk haar reclameslogan en handelsmerken beschermen. Zo werd "No Lines, No Checkout. (No, Seriously)", de slogan waarmee Amazon momenteel reclame maakt, vrijdag geregistreerd in het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast heeft het bedrijf ook een aanvraag gedaan bij het EUIPO, het orgaan voor intellectueel eigendom in de EU. Amazon wil nog drie andere slogans laten beschermen, waaronder "Every Line is a Defect".

Bron: 22-05-17, 11:21u – http://datanews.knack.be/ict/nieuws...mal-855869.html

Mening: Ik vind dit systeem van Amazon Go een interessant concept, toch heb ik er enkele bedenkingen of dit systeem wel effectief werkt. In het artikel staat vermeld dat in Seattle zo één supermarkt wordt uitgetest. In deze winkel loopt er toch nog altijd één en ander fout met de technologie wanneer er meer dan twintig mensen tegelijk aan het winkelen zijn. Ik vind dat ze pas de winkel in Europa mogen introduceren wanneer hun technologie op peil staat en betrouwbaar is. Ik denk dat er ook wel een aantal risico’s aan verbonden zijn in verband met de betaling. Je moet ten eerste beschikken over een smartphone. Als je toestel gestolen is of als je batterij leeg is kan je niet betalen in de winkel.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd May 2017, 21:43
Lisa.H*ylen Lisa.H*ylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Hulshout
Posts: 71
Ik ben het eens met Hanne. Het is geweldig dat Amazon een nieuw initiatief wil introduceren op vlak van shoppen. Toch moet Amazon, zoals Hanne aangeeft, beter wachten met zo'n winkel in Europa te introduceren omwille van enkele technologische problemen. Ik vind het interessant dat in de toekomst het betalen van goederen heel anders kan verlopen als nu. Amazon zal wel in mijn ogen moeten opletten dat het initiatief niet te ver verwijderd is van het betalen van nu. Ouderen hebben niet allemaal een smartphone en sommigen prefereren te betalen met een bankkaart. Dus Amazon zal in mijn ogen een overgang moeten maken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd May 2017, 22:09
melanie.d*llen melanie.d*llen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vorselaar
Posts: 80
Ik sluit me aan bij de meningen van Hanne en Lisa. Het zou natuurlijk enorm praktisch zijn moesten de lange rijen aan de kassa vermeden kunnen worden. Toch vind ik, net zoals Hanne en Lisa, dat het invoeren van deze 'kassa-vrije' winkels nog even moet uitgesteld worden. Ik stel mezelf ook nog flink wat vragen bij de technische kant van dit initiatief. Zoals Hanne al zegt, kan je niet gaan winkelen als je geen smartphone hebt of als je je smartphone niet kan gebruiken. Misschien kan het dan wel een oplossing zijn om nog één rij met kassa te maken en voor de rest te werken met het kassa-vrije systeem.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.