actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd May 2017, 16:05
Yves J*nssens Yves J*nssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: olen
Posts: 37
Sneller dan een Boeing

Buizentransport kan mensen vervoeren met een snelheid van meer dan 1.000 km/u.

In de Nevadawoestijn, zowat een half uur rijden van Las Vegas, wordt hard gewerkt aan ‘s werelds eerste kant-en-klare Hyperloop. Het transportsysteem jaagt cabines aan een rotvaart door een luchtledige buizenconstructie. De autonoom zwevende cabines moeten mensen snel, efficiënt en milieuvriendelijk naar hun bestemming brengen.

Het testparcours voor de Hyperloop is 500 meter lang en heeft een diameter van 3,30 meter. Op een conferentie in Dubai toonde uitvoerder Hyperloop One er de eerste beelden van. Het was Elon Musk, de man van SpaceX, die enkele jaren geleden het idee lanceerde.

Rob Lloyd, de CEO van Hyperloop One, heeft het over de meest radicale breuk met bestaande transportmiddelen sinds de gebroeders Wright honderd jaar geleden het luchtruim kozen. Het transportsysteem, dat aan de snelheid van geluid zou opereren, heeft dan ook veel voordelen. Het zou veiliger zijn dan een passagiersvliegtuig, zowat de helft minder kosten aan aanleg en onderhoud dan een hogesnelheidstrein en per kilogram/meter niet meer energie verbruiken dan een fiets. Naast de Golfstaten toont ook India interesse voor de Hyperloop.

Voor de ontwikkeling van de cabines schreef Hyperloop One een wedstrijd uit. 115 deelnemers van technische hogescholen en universiteiten tekenden al in. Onder hen zitten onderzoekers van de TU Delft, de Technische Universität München en het Massachusetts Institute of Technology (MIT).

https://www.eoswetenschap.eu/techno...-dan-een-boeing
22/05/2017

Ik was zeer blij toe ik dit artikel zag verschijnen op eos magazine.
Ik volg de plannen voor de hyperloop one nu al ongeveer een jaar.
Ik heb dit jaar in de metro het conceptproject gelezen van Elon Musk.
Hij is trouwens ook een reden waarom ik zo geïnteresseerd ben in de hyperloop one. Ik vind meneer Musk de Nikola Tesla van deze eeuw. De heer Tesla is ook het grote voorbeeld van Musk dat is ook de reden waarom hij zijn elektrische auto's naar hem heeft vernoemd. Langst de andere kant is elon musk ook echt goed bezig met zijn zonneboilers, hij is een echt voorbeeld van dat een groene wereld wel degelijk mogelijk is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.