actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd May 2017, 14:02
Ben.P*eters Ben.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ranst
Posts: 54
Weer grote Torrent-site dicht

Weer grote Torrent-site dicht

ExtraTorrent, de grootste torrentsite na The Pirate Bay, is gestopt. De site maakte weinig woorden vuil aan het afscheid en een reden is niet opgegeven.

Mogelijk zijn de beheerders onder (juridische) druk gezet. Al eerder raakte de site een aantal domeinnamen kwijt, waaronder die van de hoofdsite in maart.

Nog niet zo lang geleden werden ook Torrentz en KickassTorrents (KAT) opgeheven.

The Pirate Bay blijft ondanks allerlei pogingen om het offline te halen al 14 jaar actief.

Bron: Emerce, 22 mei 2017, 10.31u, Weer grote Torrent-site dicht

Mening:
Ondanks dat het artikel redelijk kort is, vind ik alles omtrent piraterij of piracy belangrijk om te bespreken. Aangezien piraterij door zoveel mensen gedaan wordt, is het redelijk low risk high reward om deel te nemen aan deze activiteiten: er is niemand die enkel files op zijn computer heeft staan die legaal verkregen zijn. Het zou hypocriet zijn van mijzelf om die mensen daarom dus te beschuldigen van piraterij, maar ik wil het over een ander aspect hebben van piracy. Aangezien piracy zeer moeilijk is om te bestrijden, net zoals ransomware (ref. mijn vorige post), is het zeer omslachtig om bij de bron van alle piracy te geraken. Het valt te vergelijken met de mythologische figuur van een "hydra", een monster waarvan twee hoofden teruggroeien als je er een afsnijdt. Als een website neergehaald wordt, verschijnen er verscheidene nieuwe websites. Het probleem hierbij is dat dat niet op te lossen valt: er zullen altijd privacywetgevingen bestaan die zeggen dat mensen de mogelijkheid moeten hebben tot geheimhouding van hun elektronische adres op het internet. Zelfs als er maar enkele maniere bestaan om die privacy te garanderen, zijn er nog altijd mogelijkheden om jouw pathing op het internet te verbergen. Het zal dus een blijvend probleem blijven. Ik wou dit artikel aanhalen om even de mogelijkheden open te gooien: kan men uberhaupt de piraterij op het internet tegengaan? Je kan het onkruid proberen verdelgen, maar om het volledig te laten verdwijnen, zullen er zwaardere straffen en controles in werking gesteld moeten worden. Dat zal echter niet kunnen gebeuren tenzij de privacywetgeving grondig veranderd wordt gedurende de komende paar jaar.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd May 2017, 14:20
Yves J*nssens Yves J*nssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: olen
Posts: 37
ik ga akkoord met ben zijn mening.
ik ben van mening dat de kritiek op het sluiten van een torret site zeer hypocriet is. het is door de wetgeving verboden dus ik vindt dat het normaal is als de regering zo iets kan stop zetten ze dit dan ook direct doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.