actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd May 2017, 13:38
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Veerle
Posts: 150
Hier komen al die idyllische flamingokiekjes vandaan

Poseren met flamingo’s is een van de nieuwe trends op Instagram. Al die roze dierenweelde komt van een enkele plek op Aruba.

Goed én slecht nieuws voor zij die hun Instagramfeed willen opleuken met kiekjes van roze flamingo’s op een parelwit strand. Op het Caraïbische eiland Aruba lopen zodanig veel flamingo’s rond op het bekende Flamingo Beach, dat het moeilijk zal zijn om een foto zonder de roze beestjes te maken.

Flamingo Beach is echter wel een privéstrand van het Renaissance Hotel en Resort op Aruba. Toch is het niet nodig om in het hotel te logeren om toegang te krijgen tot het strand en de roze dieren. Je kan ook een dagpas kopen en dan vaar je naar Flamingo Beach met een bootje.

#flamingobeach is dus haalbaar, maar je moet er wel voor willen betalen.



Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170522_02893504

(Neem zeker eens een kijkje via deze link naar de foto's)

Mening:
Het klopt dat het prachtig is om deze flamingobeach te bezoeken maar wat voor de dieren. Het zijn nog steeds dieren die in wildernis horen te leven en waar mensen niet horen bij te komen. Als deze nu in een privaat gebied zaten waar toeristen enkel maar naar kunnen kijken vind ik dit wel zeker een goed idee. Het is hetzelfde als bijvoorbeeld in Afrika rijden met olifanten of knuffelen met tijgers. Ik vraag me af hoe al deze dieren gewend worden aan mensen, komt dit doordat ze constant mensen zien? Bijvoorbeeld zoals alle duiven die in het stad vlakbij mensen komen voor eten of is dit allemaal gemaakt en van kleins af aan weggehaald uit hun natuurlijke habitat? Ik vind dat we bij de laatste mogelijkheid zeker moeten stilstaan. Is dit dan goed voor deze dieren en is het welzijn van dieren dan minder belangrijk dan een leuke Instagramfoto?

Dit artikel sprong mij in het oog want het is namelijk zo dat tijdens de International Days, dit semester er sprake is geweest van een buitenlandse stage naar Aruba. Ik zou hier tijdens de derde stageperiode graag naartoe willen omdat ze hier Nederlands spreken. Aruba maakt deel uit van de Nederlandse Antillen. Mijn onderwijsvakken zijn Nederlands en PAV vandaar dat dit een uitstekende keuze zou zijn. Ook de cultuur en mentaliteit is in Aruba heel anders als bij ons en dit wil ik graag meenemen naar mijn verdere leven in het algemeen en uiteraard in mijn werkveld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.