actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Doe de test! Mijn 'leraarstype' stemt het meest overeen met de/het:
"Bolleboos" 0 0%
"Profke" 4 8.33%
"Gids" 10 20.83%
"Doorzetter" 5 10.42%
"Uitvoerder" 5 10.42%
"Enthousiasteling" 24 50.00%
Stemmers: 48. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2006, 03:55
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Lightbulb Welke type leraar ben jij?

Welke type leraar ben jij?

Ben jij een bolleboos, profke, gids, doorzetter, uitvoerder of enthousiasteling? Dat hangt af van de manier waarop je denkt. Kennen, plannen, bedenken en samenwerken zijn de vier basiskrachten in het denken van leraren. Als je de twee meest dominante basiskrachten combineert, dan krijg je een denkstijl. Die vertelt wat voor leraar jij bent. Ook bij je leerlingen zitten er bollebozen, profkes, uitvoerders . Volgens prof. Herman Van den Broeck, auteur van 'Opvoeden in de klas. Wegwijzer voor Leerkrachten' heeft een goede leraar daar oog voor. Zijn advies: laat de vier basiskrachten afwisselend in je les aan bod komen. Zo voelen alle leerlingen zich aangesproken.
Meer weten? Doe de test en ontdek welk soort leraar jij bent. Voor zes leraren ligt bovendien een gratis exemplaar van het boek klaar.

http://www.lerarendirect.be/nieuwsb...4/denkstijl.htm

(Is NIET interactief... dus eventjes papier & potlood bij de hand nemen... )
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th November 2006, 17:40
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Enthousiasteling
Je zoekt naar nieuwe dingen door intensief samen te werken. Je doorbreekt denkpatronen. Je bent een goede verteller, lesgever, spreker … Je hecht veel belang aan persoonlijke relaties.

Marjan, leraar Frans, is een enthousiasteling: 'Bij mij staan een positieve en actieve levenshouding, creatief en speels zijn centraal. Ik coach graag leerlingen. Wat de leerstof betreft, let ik vooral op de grote lijnen.'
In de beschrijving van Marjan kan ik mezelf helemaal vinden, maar een goed verteller vind ik mezelf toch niet...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th November 2006, 20:34
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Profke
Je combineert kennis met zin voor een eigen visie. Je durft gangbare normen, denkbeelden en gewoonten in vraag stellen. Je zoekt contact met mensen met een brede belangstelling, maar je hebt er geen probleem mee als anderen je ideeën niet delen.

Elly, leraar moraal, is een profke: 'Ik wil in mijn lessen een objectief kader meegeven waarbinnen de leerlingen een eigen visie leren ontwikkelen. Meestal start ik mijn lessen origineel. Ik geef vooral punten voor de persoonlijke mening van leerlingen.'


Kan ik mee akkoord gaan.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.