actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2012, 17:41
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Hamas: "Staakt-het-vuren gaat om 23u vanavond in"

Israël en de militanten in de Gazastrook zijn het na Egyptische bemiddeling eens geworden over een staakt-het-vuren. Dat heeft Hamaswoordvoerder Ayman Taha vandaag gezegd. De wapenstilstand zal vanavond om 20.00 uur Belgische tijd officieel worden bekendgemaakt en treedt in werking om 23.00 uur, aldus de woordvoerder.
Israël blijft Gaza met bombardementen bestoken. Deze bom landde in Rafah in het zuiden van de Gazastrook. © reuters. © reuters.
De Israëlische premier Benajamin Netanyahu had vandaag al gezegd dat Israël een oplossing voor de lange termijn wil voor de crisis op Gaza. Israël zou echter niet aarzelen om de militaire campagne op te voeren als zij dat nodig acht.

"Als we via de diplomatieke weg een lange-termijn-oplossing kunnen bewerkstelligen, zou Israël een gewillige partner zijn", zei Netanyahu na gesprekken met de secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Ban Ki-moon.

VS blokkeert verklaring
De Verenigde Staten hebben vandaag in de VN-Veiligheidsraad een verklaring geblokkeerd die het escalerende conflict tussen Israël en de Palestijnen in de Gazastrook zou veroordelen. De VS verzetten zich tegen de verklaring omdat die niet "de oorzaak van het probleem" aanpakt, namelijk de raketaanvallen door Hamas, zei de woordvoerder van de Amerikaanse missie bij de Verenigde Naties. Israël zei dat het deze raketaanvallen van Hamas zijn die het offensief tegen de militanten in de Gazastrook heeft uitgelokt.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israe...navond-in.dhtml

Mening: Mijn mening hierover is natuurlijk positief. Die vuurgevechten moeten eigenlijk eens voor definitief gedaan zijn. Ik zelfs zou als persoon nooit in bevolking willen of kunnen leven. Telkens sterft er iemand (vaak familie, vrienden, …) en eigenlijk kan je nooit gerust leven. Dus ik vind dit toch al een goed begin, zodat de mensen die daar leven toch ‘rust’ krijgen. Want als je daar woont, kan je volgens mij nooit gerust leven. Angst om zelf dood te gaan, speelt hier ook mee parten. Ik vind het niet mooi dat de VN een verklaring blokkeerde. Zij moeten ook helpen bemiddelen, zodat zij ook eens naar huis kunnen gaan. Wanneer zij iets verhinderen, gaan er weer conflicten misschien ontstaan of erger worden. Zo geraakt het dan ook nooit opgelost. Daarom vind ik deze bemiddeling een goed begin en ik hoop dat dit, een begin van een einde misschien is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.