actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2012, 09:25
k#n.vangheel k#n.vangheel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 22
Tewerkstelling op zich belangrijker dan inkomen

Uit een studie van het Britse Office for National Statistics (ONS) blijkt dat tewerkgesteld zijn op zich een veel grotere impact heeft op de levenstevredenheid van een individu dan de grootte van het inkomen.

De welzijnsstudie van het ONS toont aan dat niet het loon, maar de tewerkstelling op zich een zeer belangrijke invloed heeft op iemands welzijn. De grootte van het inkomen blijkt slechts in kleine mate bij te dragen aan het algemene tevredenheidsgevoel.

"Natuurlijk doet het inkomen ertoe, maar het is duidelijk niet het enige dat mensen belangrijk vinden", aldus Richard Layard van de London School of Economics. Andere factoren, zoals gezondheid, familierelaties en leefmilieu, hebben eveneens een positieve invloed op het welzijn van individuen. Zelfs wanneer de financiële situatie verslechtert.

Bron:http://www.standaard.be
mening: Ik vind het een zeer interessant artikel omdat ik meestal dacht dat de mensen blij waren met hun job en hun job zoeken aan de hand van de lonen. Ik denk dat in deze tijden ook veel belangrijker is dat je een job kan vinden, wat niet makkelijk geworden is. Daarom denk ik dat de meeste mensen ook niet zo hard meer gaan letten op het inkomen dat ze krijgen. Maar zo als ze hier aantonen op “het welzijn".

Laatst aangepast door k#n.vangheel : 28th November 2012 om 09:37.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.