actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2015, 13:34
melanie.d*llen melanie.d*llen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vorselaar
Posts: 80
Chinese studie: Mount Everest smelt

Chinese studie: Mount Everest smelt

De gletsjers op de Mount Everest zijn de voorbije veertig jaar met 28 procent gekrompen. Dat hebben Chinese staatsmedia gemeld. Chinese wetenschappers kwamen tot deze conclusie nadat ze metingen uit de jaren zeventig hadden vergeleken met meer recente gegevens, aldus het agentschap Nieuw China.

Gegevens die via remote sensing werden verzameld, laten zien dat smeltende gletsjers van de 8.844 meter hoge berg het niveau van de bergrivieren hebben doen stijgen en de ijsmeren in volume hebben doen toenemen, aldus de wetenschappers.

Volgens de metingen zijn de ijsmeren in het nationale natuurreservaat van Mount Qomolangma - 's werelds hoogste berg op de grens van China met Nepal staat in China ook bekend onder de naam Qomolangma - gezwollen van ongeveer 100 vierkante kilometer in 1990 tot 114 in 2013. In totaal telt het reservaat zowat 1.476 gletsjers.

Bron: De Morgen, 8 december 2015.
http://www.demorgen.be/wetenschap/c...smelt-b5e565a4/

Mijn mening: Het smelten van de gletsjers is weer maar eens een gevolg van de klimaatopwarming waarvoor de mensheid verantwoordelijk is. Het smelten wordt veroorzaakt doordat de gletsjers vervuild worden door het vuile smog afkomstig uit de dichtbevolkte steden van Azië. Doordat de gletsjers niet meer wit zijn, kunnen ze het zonlicht niet meer weerkaatsen. Ze absorberen het zonlicht, waardoor de gletsjers smelten. Het stilaan verdwijnen van de gletsjers is een duidelijk signaal van hoe slecht we als mensheid bezig zijn. Door dit snelle smelten zal de zeespiegel samen met de kans op overstromingen stijgen. We moeten, zoals al zo vaak gezegd, dringend onze ingesteldheid gaan veranderen. Ik vraag me af wat er eerst moet gebeuren voor de mensheid dit zal inzien.

Laatst aangepast door melanie.d*llen : 8th December 2015 om 13:56.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th December 2015, 16:02
M*RIE.MOONS1 M*RIE.MOONS1 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Itegem
Posts: 40
Dit is opnieuw een goed voorbeeld van de global warming. Ik vind het zeer belangrijk dat dit zeer vaak in de media komt. Op deze manier hoop ik dat iedereen ziet hoe belangrijk het is dat we iets gaan doen aan de opwarming van de aarde. Ik zelf vind dat ik me al meer bewust ben van het milieu. Je kan echter met kleine dingen al verandering brengen in deze opwarming. Zo pendel ik nu naar de school, daarnaast rij ik met de fiets naar de winkel. Dit alles zijn kleine ingrepen die iedereen volgens mij wel kan toepassen. Het is beter voor het milieu en de gezondheid. Ik denk dat veel mensen deze herhaling nodig hebben om eindelijk te begrijpen hoe belangrijk het tegengaan van de opwarming wel niet is. Hopelijk kunnen we dit nog stoppen want onze leefwereld staat op het spel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.