actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2015, 12:57
yannickv*nbavel yannickv*nbavel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Meerle
Posts: 20
“Maand na aanslagen heeft Frankrijk wereld verenigd”

Een maand na de aanslagen in Parijs “heeft Frankrijk de wereld verenigd rond het belangrijkste internationaal klimaatakkoord ooit afgesloten”, heeft Europees commissaris voor Klimaatactie Miguel Arias Canete gezegd zaterdag, nadat in Le Bourget een klimaatakkoord bereikt werd. Ook de Amerikaanse president Barack Obama en de Britse premier David Cameron reageerden al verheugd.

In zijn korte verklaring had ook Canete lovende woorden voor het Franse voorzitterschap.

Obama zal zaterdagnamiddag plaatselijke tijd een verklaring afleggen vanuit het Witte Huis. Op Twitter noemde hij de goedkeuring van het akkoord “gigantisch”. “Bijna elk land in de wereld heeft net het akkoord van Parijs ondertekend - dankzij het Amerikaanse leiderschap”, schrijft Obama, voor wie het klimaat een van zijn prioriteiten was toen hij in 2009 president werd.

De Britse premier had het over “een enorme stap voorwaarts”. “Door deze deal te sluiten, hebben de landen van de wereld getoond wat eenheid, ambitie en volharding kunnen bereiken. Het is een moment om te herinneren en een enorme stap voorwaarts om de toekomst van onze planeet veilig te stellen.”

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20151212_0...wereld-verenigd

Mening:Ik vind dit echt geweldig nieuws. Dit is echt een grote stap in de richting van een gezondere planeet in de toekomst. Toen de top begon had ik niet gedacht dat er zo snel een akkoord ging komen tussen al de landen. Ook vind ik het mooi dat dit net in Frankrijk gebeurt na de aanslagen. Ik hoop dat ook al de doelen worden gehaald want anders heeft het uiteindelijk niet veel uitgehaald.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.