actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st March 2012, 11:45
Hanne.Broeckx Hanne.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 119
Tegen 2020 opvang voor elk Vlaams kind jonger dan drie

Binnen acht jaar vindt elk kind jonger dan drie een plaatsje in de kinderopvang, zonder dat ouders per se meer moeten betalen.

Studies van het Sociaal Centrum Herman Deleeck wijzen er volgens de krant De Morgen op dat zo'n belofte neerkomt op 25.000 extra plaatsen tegen 2020, of een plek voor 62 procent van alle kinderen jonger dan drie. Vandaag schommelt dat rond de 47 procent.

Vlaams minister van Welzijn Jo Vandeurzen (CD&V) wil zich over die cijfers niet uitspreken. "Maar het is ons menens", zegt hij. "In 2016 willen we 50 procent van alle vragen opvangen, wat volgens ons neerkomt op 3.000 extra plaatsen."

De minister maakt zich ook sterk dat ouders niet dieper in hun zak moeten tasten. "De betaalbaarheid van kinderopvang blijft een prioriteit. We hebben een groeipad opgesteld en zullen daarvoor middelen vrijmaken. We willen niet alleen uitbreiden, ook de kwaliteit moet gewaarborgd worden."

Bron: hln http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...-dan-drie.dhtml

Mening:
Ik vind het een goede zaak dat men iets gaat doen aan de opvangplaatsen voor kinderen jonger dan drie. Want het is voor ouders de dag van vandaag niet haalbaar om thuis te blijven en huismoeder of huisvader te worden. het argument dat je je kind dan naar de grootouders kan brengen gaat ook niet op, want zij moeten ook gaan werken.
Daarom vind ik het zeer belangrijk dat er extra plaatsen komen om in de kinderopvang. Het is volgens mij nog niet zo slecht om je kind naar de opvang te brengen want zo ontwikkeld het sneller zijn sociale vaardigheden. Maar als ik de cijfers bekijk is er nog veel werk aan de winkel. Want tegen 2020 gaat er nog maar 62 procent van de kinderen jonger dan drie een opvangplaats hebben. Dit is nog veel te weinig, maar al zeker een stap in de goede richting.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st March 2012, 12:04
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 107
Dit vind ik inderdaad een goede zaak! Meestal moeten beide ouders gaan werken om rond te kunnen komen en dan is het toch een prioriteit dat je je kind naar een plaats kan brengen waar er goed voor gezorgd wordt. Zoals Hanne zegt, kan je je kind niet elke dag naar de grootouders brengen omdat zij ook nog moeten werken of, indien op pensioen, eigen bezigheden hebben. Ik ben blij dat in het artikel wordt aangehaald dat de betaalbaarheid van kinderopvang een prioriteit blijft zodat niet enkel de welgestelden kunnen profiteren van het aanbod.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.