actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2014, 10:19
Elien.S*mers Elien.S*mers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Wommelgem
Posts: 93
Al vijf doden door legionella-uitbraak in Portugal

Al vijf doden door legionella-uitbraak in Portugal

10-11-14, 21.45u

In Portugal heeft een legionella-uitbraak al aan vijf mensen het leven gekost. Dat hebben de gezondheidsautoriteiten van het land vandaag laten weten. Er zijn al 233 mensen besmet en dat aantal kan nog oplopen. Bijna 40 mensen liggen op de afdeling intensieve zorgen.

De oorzaak van de besmetting is voorlopig onduidelijk. Alles begon vorige vrijdag met de melding van enkele verdachte gevallen in het stadje Vila Franca de Xira, op een dertigtal kilometer van de hoofdstad Lissabon, maar intussen is de besmetting uitgegroeid tot een ware haard. De meerderheid van de besmettingen situeert zich in de regio rond Lissabon.

Legionellose is een infectie van de longen die veroorzaakt wordt door de legionellabacterie. De ziekte is niet besmettelijk, maar verspreidt zich door het inademen van kleine druppeltjes water waarin de bacterie zich bevindt.

Boosdoeners daarbij zijn onder meer airconditioningsystemen en douches.
Preventief zijn de koeltorens van de belangrijkste fabrieken in de omgeving van Vila Franca de Xira stilgelegd. Ze zullen worden ontsmet.

Bron: De Morgen

Eigen mening: Ik vind dat ook aan deze gezondheidsproblemen aandacht geschonken moet worden. Tenslotte praten we nog steeds over mensenlevens. Het lijkt me al vrij hard verspreid als men al spreekt over 233 besmette mensen. Naar mijn mening is dit ook een ziekte die zich heel makkelijk kan verspreiden, er bestaan namelijk ontelbare plekken met een airconditioningsystemen en douches. Ik vind dat men er vanaf het begin zeer voorzichtig mee zal moeten omspringen en voldoende maatregelen moet nemen. Er moet ook, vind ik, direct onderzoek worden gedaan rondom de oorzaak zodat we de preventie ook kunnen inschakelen. Het is niet omdat het ebola-virus nu actueler is, dat we aan dit geen aandacht meer moeten schenken. Het blijft gaan over de levens van mensen en de gemoedstoestand in de maatschappij.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.