actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th December 2016, 21:02
Veronique.B*elaerts Veronique.B*elaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 76
Antwerps Nieuwjaar zonder hooligans

De aangekondigde komst van groepen hooligans naar de Antwerpse nieuwjaarsnacht is afgeblazen. Dat heeft initiatiefnemer Bernd De Herdt zondagmiddag laten weten, nadat hij op het matje werd geroepen door de voetbalcel van de Antwerpse politie. Hij werd gewezen op zijn verantwoordelijkheid mochten er incidenten uitbreken tijdens de jaarwisseling.

De Herdt lanceerde via Facebook een oproep om op 31 december massaal naar Antwerpen te komen om de stad te beschermen tegen een eventuele terroristische aanslag. "We kunnen eerste hulp bieden of zelfs ingrijpen als iemand het in zijn hoofd zou halen om een aanslag te plegen", schreef De Herdt. "Een terrorist die denkt dat hij met een vrachtwagen de Scheldekaaien zou kunnen oprijden, zoals in Berlijn is gebeurd, zal zijn beste dag niet beleven."

In hooligankringen werd eerder al woedend gereageerd op De Herdt. Hij zegt te spreken namens het obscure Hooligans Against Terrorism, niet te verwarren met Casuals Against Terrorism dat met 600 man naar het Beursplein opstapte na de aanslagen in Brussel en Zaventem. "De Herdt is een fantast met een rijk gevuld strafblad, een wannabe waarmee echte hooligans niets willen te maken hebben," zeggen onze bronnen.

Eerder dit jaar kwam hij al in het nieuws met zijn mislukte verzoeningspoging tussen de aartsrivalen van Antwerp en Beerschot. Behalve zijn toenmalige vriendin daagde niemand op. "Zij is fan van Antwerp, terwijl De Herdt supportert voor Beerschot. Nu plande hij een nieuwe stunt. In zijn verbeelding gingen hooligans uit onder meer Dresden gevolg geven aan zijn oproep. Maar wie gaat er met nieuwjaar 1.500 kilometer heen en weer rijden op vraag van een fantast?"

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/a...igans-bef4293b/
25/12/2016

Eigen mening: Ik las enkele dagen geleden een artikel over het initiatief van Bernd De Herdt om op oudejaarsavond met een hele hoop hooligans richting Antwerpen te trekken om de stad te beschermen tegen terrorisme. Ik had hier toch gemengde gevoelens bij. In dit artikel lees ik nu dat de hooligans zelf ook al niet echt achter het initiatief stonden. Ik ben dan ook blij om te lezen dat het plan is afgeblazen. Langs de ene kant vind ik het ergens wel mooi dat mensen hun medeburgers willen beschermen tegen de gruwel van terrorisme. Langs de andere kant vrees ik echter dat wanneer deze mensen hooligans zijn, dit voor meer problemen dan oplossingen zal zorgen. We weten namelijk allemaal dat hooligans het nogal snel met elkaar aan de stok kunnen krijgen en dit vaak niet gewoon bij een woordenwisseling blijft. De politie had dan ook al aangekondigd om extra waakzaam te zijn. Vooral dat aspect baarde me zorgen. Het is volgens mij namelijk net de politie die ervoor moet zorgen dat terroristische aanslagen vermeden worden, het kan dus niet de bedoeling zijn dat zij zich op oudejaarsavond moeten bezighouden met een bende hooligans. Bovendien vraag ik me sterk af wat die hooligans zouden kunnen beginnen tegen terroristen. Ik denk dus dat we het beschermen van de bevolking best kunnen overlaten aan de bevoegde instanties en de andere mensen gewoon laten genieten van het feest.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.