actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #2  
Oud 28th October 2017, 13:58
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Zelf vind ik het ook moeilijk om hierover een mening te formuleren. Ik heb ondertussen zeker al ervaren dat in het onderwijs staan soms mentaal en fysiek zwaar kan zijn. Je bent gedurende de dag omringt door jongeren die het je niet altijd even gemakkelijk maken, maar ook vanuit het fysieke aspect is voor de klas staan niet altijd even evident. Je staat heel de dag recht en dit kan ook gevolgen met zich meebrengen. Ook denk ik dat de onderwijzer niet een nine to five job heeft. Na de werkuren wordt er van je verwacht om Smartschool te updaten, agenda's in te vullen, lessen voor te bereiden, toetsen te verbeteren, mailtjes beantwoorden, ongeruste ouders te helpen, enzovoort. Dit maakt de job natuurlijk alleen maar 'zwaarder'.
Ondanks dat denk ik dat elk beroep 'zwaar' kan zijn op zijn eigen manier. Wij, onderwijzers, komen natuurlijk meer in contact met kinderen en ervaren op die manier soms moeilijkheden. Anderen zullen dan fysiek meer moeilijkheden ervaren doordat ze bijvoorbeeld door weer en wind buiten moeten werken. De titel 'zwaar beroep' aan leerkrachten geven, zou ik dus niet doen. Dat heeft ook niet echt een meerwaarde naar mijn mening, oké je wordt meer betaald maar je zit nog steeds met deze werkdruk. De werkdruk verlagen en de job minder 'zwaar' maken is misschien wel een idee.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.