actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2014, 11:02
nikki.d*schutter nikki.d*schutter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: lille
Posts: 18
Soldaat die Osama Bin Laden doodschoot ontmaskerd

De Amerikaanse militair die in 2011 Osama Bin Laden doodschoot, is de 38-jarige Rob O'Neill. Dat melden diverse Amerikaanse media. Zijn vader Tom O'Neill bevestigt het nieuws.

Fox News zendt komend weekeinde een tweedelige documentaire uit met de elitesoldaat van de Amerikaanse speciale eenheid Navy Seals, en probeerde diens identiteit tot die datum geheim te houden. Dat is de Amerikaanse nieuwszender niet gelukt. De website SOFREP.com onthulde als eerste zijn naam.

Vader trots
O'Neill, die opgroeide in Montana, diende 16 jaar bij de Amerikaanse marine en werd meerdere malen onderscheiden voor zijn heldenmoed. Zijn vader meldt trots dat het inderdaad zijn zoon was die Bin laden drie keer door het hoofd schoot op 2 mei 2011.

Revanche IS
Op de vraag of de familie nu niet bang is dat terroristen van Islamitische Staat zich zullen willen revancheren nu de naam bekend is gemaakt, antwoordde vader Tom: "Laat ze maar komen. Ik zal een grote schietschijf op de deur schilderen".

O'Neill werd tijdens zijn militaire loopbaan onderscheiden met 52 medailles, waaronder twee Zilveren en vier Bronzen sterren voor zijn heldenmoed.

De documentaire van Fox News, met als titel 'De man die Osama bin Laden heeft gedood', zal in twee delen worden uitgezonden, op 11 en 12 november.

Bron: De Morgen

Mening :

Ik vind niet dat Rob O'Neill of zijn familie echt trots mogen zijn op het doden van Bin Laden zelf. Het was een dappere actie, maar als hij het niet deed zou een van zijn collega's het wel gedaan hebben. ik vind dat euforie om iemands dood in geen enkel geval echt op zijn plaats is. Elke medaille heeft een keerzijde. Ik vind het ook nogal vreemd dat men nu opeens op het idee komt om de identiteit van de man die Bin Laden gedood heeft vrij te geven. Vooral de reactie van zijn omgeving vind ik heel bizar. Een grote schietschijf op je deur schilderen is heel stoer. Maar

Laatst aangepast door nikki.d*schutter : 6th November 2014 om 14:26.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.