actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2015, 07:31
Aurélie.J*cobs Aurélie.J*cobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Wechelderzande
Posts: 70
'Belkacem na aanslagen in volledig isolement geplaatst'

Sharia4Belgium-kopstuk Fouad Belkacem mag voorlopig geen enkel contact meer hebben met medegedetineerden in de gevangenis van Antwerpen. Het gevangeniswezen vreest dat andere gedetineerden onder invloed van Belkacem zouden radicaliseren.

Dat schrijft Gazet van Antwerpen.

Het speciale veiligheidsregime waaronder de voormalige Sharia4Belgium-leider werd geplaatst, is volgens de krant een rechtstreeks gevolg van de terreuraanslagen in Parijs. Het gevangeniswezen in Brussel gaf de Antwerpse gevangenis de opdracht om Belkacem vrijwel volledig te isoleren. De aanslagen in Parijs zorgen immers voor verhitte gemoederen bij de gedetineerde moslims en het gevangeniswezen vreest dat Belkacem de actualiteit zou aangrijpen om medegedetineerden te radicaliseren.

'Beroep onderzoeken'

"Belkacem mag niet naar de eredienst en hij mag niet meer gaan wandelen of ontspannen", zegt zijn Mechelse advocaat Nabil Riffi in de krant. "Bezoek mag hij nog wel ontvangen, maar alleen achter een glazen wand. Mijn cliënt verblijft momenteel in een volledig isolement." De advocaat onderzoekt of hij beroep kan aantekenen tegen het strenge regime.

Gazet van Antwerpen kreeg geen reactie van het gevangeniswezen.

Belkacem werd eerder dit jaar veroordeeld tot 12 jaar cel. Hij heeft beroep tegen dat vonnis aangetekend.

bron: KNACK, 23/11/2015.

eigen mening: Ik vind het een goed idee dat de leider van Sharia4Belgium afgezonderd zal worden in de gevangenis. In de gevangenis zitten ook veel jongeren die niet weten wie ze zijn of wat ze gedaan hebben, daar kan de leider mooi op inspelen want hij heeft al laten zien dat hij kan radicaliseren. Als de regering pleit om alle voedingsbodems voor radicalisme uit te schakelen, dan moeten we zeer zeker ook rekening houden met de gevangenis. Ik vraag me wel af of dit nodig is wanneer de regering de andere verdachte gewoon een enkelband gaan aandoen. Waar zal de grens getrokken worden voor deze mensen en hoe zal de politie bepalen wie andere zal radicaliseren of niet? Met een enkelband kan je je contacten behouden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2015, 08:58
E*elien.Vanzummeren E*elien.Vanzummeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Vielsalm
Posts: 36
Eigen mening: Ik bergrijp volledig dat deze maatregel ondernomen wordt. Het is inderdaad zo dat Belkacem andere gevangen die gelovig zijn zou kunnen aanmoedigen tot radicaliseren. Ik vind het heel positief dat hij volledig geïsolleerd wordt en dat hij ook niet meer mee mag doen aan de andere activiteiten. We moeten immers met alles rekening gaan houden en onze veiligheid boven alles stellen. Ik denk persoonlijk dat er spijtig genoeg wel ander radicale moslims dit in Belkacem zijn plaats zullen doen. Daarom begrijp ik totaal niet waarom hij nog bezoek mag krijgen. Het is zo gebeurd en snel gezegd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.