actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2010, 20:53
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 100
Zeven kleuters komen om bij steekpartij in China

Zeven kleuters komen om bij steekpartij in China

07:51 In een kleuterschooltje in het noorden van China heeft woensdag opnieuw een steekpartij plaatsgevonden. Daarbij kwamen 7 kinderen om het leven. Ook raakten 20 anderen gewond.

Het drama vond plaats omstreeks 8 uur plaatselijke tijd in Hanzhong, in de noordelijke provincie Shaanxi. Wat er precies is gebeurd, is nog niet duidelijk. Wel staat vast dat de dader zelfmoord pleegde.

Volgens de lokale media zijn de gewonde kinderen onmiddellijk naar een ziekenhuis overgebracht.

Vijfde aanslag

China wordt al een hele tijd geteisterd door aanvallen in scholen. De steekpartij van woensdag is al de vijfde sinds 23 maart. Er kwamen daarbij zeker acht mensen om het leven en er vielen tientallen gewonden. Vaak kampten de daders met psychische problemen.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...j-in-china.aspx

Mijn mening:
Hoe komt het dat er weer een schooltje is aangevallen? Ik las gisteren ergens in een krant dat door de aanslagen de scholen beter beveiligd werden. Volgens mij klopt dit niet, anders had dit nooit niet kunnen gebeuren! Wat bezielt die mensen toch om weerloze kinderen aan te vallen? In het artikel staat dat de daders met psychische problemen kampten. Is er dan niemand die er iets van merkt? Of zou er een sekte zijn? Ik hoop dat ze erachter komen, wie (welke bende/sekte...) er achter deze moorden zit. Want zo kan het niet langer. Ik zou mijn kind niet meer naar school sturen uit schrik dat er iets ergs mee zou gebeuren!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th May 2010, 18:17
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mortsel
Posts: 115
Ik vond het al vreemd dat het hier om zeven kleuters ging. Ik kon me herinneren dat ik radio 1 van 28 kleuters had horen spreken. Na wat gegoogeld te hebben, blijkt dat er in China drie kleutersaccidenten zijn geweest. Op twee maanden tijd is telkens een kleuterschooltje of opvang het slachtoffer geweest.

De moordscène waarover ik had gehoord dateert van 29 april (2010). 23 kleuters zijn neergestoken en drie leiders. Hieronder vind je het nieuwsfragment (weliswaar van een Nederlandse nieuwssite: NOS nieuws).
http://nos.nl/audio/153982-28-kleut...uterschool.html
Het filmpje van op deredactie is al weg.

Op www.ad.nl staat er een klein artikeltje met een filmpje. Hieronder het artikel: WEIFANG - Voor de derde keer in drie dagen tijd is er in China een aanval gepleegd op schoolkinderen. Wang Yonglai viel in de stad Weifang enkele kleuters aan met een ijzeren hamer. De man stak zichzelf nadien in brand en overleed aan zijn verwondingen. Dat meldt het Chinese staatspersbureau Xinhua.

Wang reed met zijn motor door het hek van het schoolplein. Hij viel de kinderen aan met een hamer en probeerde zich met twee kleuters in zijn armen in brand te steken. Gelukkig wisten enkele leerkrachten de kinderen uit zijn armen te bevrijden. Bij de aanval raakten uiteindelijk vijf kleuters en een leerkracht gewond.

China wordt overspoeld door aanvallen op schoolkinderen. Gisteren stak een Chinese man op een school in Taixing 28 kinderen neer. Hij verklaarde later wraak te willen nemen op de samenleving. En woensdag werd een Chinees geëxecuteerd die eind maart acht kinderen had doodgestoken op een school in de provincie Fujian.
----
Het is vreemd dat dit vaker voorkomt. Dat er op zo'n korte tijd een reeks van dezelfde moorden gebeurt kan geen toeval zijn. Dan moet er toch iets meer achter zitten. Ik kan me wel voorstellen dat er in China radeloze ouders zijn of die de overbevolking niet meer zien zitten. Maar om daarvoor deze maatregelen te nemen?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th May 2010, 23:01
valerie caers valerie caers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mol
Posts: 71
oooh verschrikkelijk!
Wie doet nu zoiets? Kindjes die zich niet kunnen verweren gewoon brutaal neersteken. Waar gaat het met de wereld naar toe? Hoe komt het dat de mensen het munten op mensjes die zich niet kunnen verdedigen. Dit is één van de lafste daden die een mens kan doen.
Hopelijk vinden de chinezen snel de dader, dat deze GEK gestopt kan worden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.