actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2013, 22:02
L*sa.vanRossem L*sa.vanRossem is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vosselaar
Posts: 19
Britse regering vraagt duizenden migranten per sms het land te verlaten

Britse regering vraagt duizenden migranten per sms het land te verlaten

Via een sms heeft het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken aan duizenden migranten gevraagd het land te verlaten.

Het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft duizenden migranten per sms gevraagd het land te verlaten.

"Bericht van het Britse Grensagentschap. U wordt gevraagd Groot-Brittannië te verlaten, aangezien u niet langer recht heeft hier te verblijven", stond in de sms die in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken verstuurd werd door het bedrijf Capita. Die sms zou naar 58.000 mensen gestuurd zijn, aldus een woordvoerster van Capita aan persagentschap DPA.

Mensenrechtenactivist Suresh Grover

Ook inwoners die al heel hun leven de Britse nationaliteit hebben, kregen de sms, zoals onder meer de bekende Britse antiracisme-activist Suresh Grover.
"Ik ben in 1966 naar hier gekomen met mijn ouders. Ik ben in Oost-Afrika geboren, maar heb altijd een Brits paspoort gehad. Het is schandalig dat zulke sms'en worden verstuurd."

198 klachten

Een andere Brit, adviseur immigratie bij een advocatenbureau, meldt aan de krant The Independent dat hij volgens Capita de sms kreeg omdat hij onlangs een aanvraag heeft ingediend bij het ministerie van Binnenlandse Zaken.

"Maar dat moet zeker 30 jaar geleden zijn, en ik had toen geen gsm."

Binnenlandse Zaken heeft hierover al 103 klachten gekregen, en Capita 95. Grover vermoedt dat het werkelijke aantal veel hoger ligt. (Belga/AVE)

Bron:
Knack
http://www.knack.be/nieuws/wereld/b...mal-112342.html

Mening:
Dat migranten het land moeten verlaten is een alledaagse kwestie, net zoals in vele andere landen. Dit wil niet zeggen dat dit alledaagse kost is voor de migrant zelf. Voor hen is dit een emotioneel proces dat ze moeten doorlopen. Dit artikel illustreert een negatief gevolg van een almaar meer digitaliserende maatschappij. Steeds meer worden we een computergestuurde en onpersoonlijke maatschappij die liever alles via elektronische berichten meedeelt i.p.v. dit persoonlijk te doen. Een sms is een communicatiemiddel dat voor deze zaken niet gepast is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een brief of telefoon. Het feit dat de sms niet bestemd was voor sommige ontvangers, duidt nog meer op de negatieve keerzijde van het gebruik van sms voor dergelijke zaken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st October 2013, 11:43
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 87
Ik stel mij bij dit artikel enorm veel vragen. Het bericht is waarschijnlijk bedoeld voor mensen zonder papieren, die illegaal in het land verblijven. Deze mensen een sms'je sturen, lijkt mij praktisch onmogelijk. Ze zijn illegaal en het land weet dus meestal niet eens om wie het precies gaat. Laat staan dat ze hun gsm-nummer kennen. (Als ze al een gsm hebben????) Ik vind het ook ongepast dat een 'uitzetting' op deze manier moet gebeuren. Waar is het respect van onze samenleving naartoe? Deze mensen verlaten hun land niet zonder redenen.. Ze zijn opzoek naar een betere thuis, een veilige thuis. We zouden heel het systeem moeten veranderen op dat vlak en niet willekeurig mensen terugsturen naar hun land van afkomst. Het feit dat ook ingeburgerde mensen deze informatie hebben gekregen wijst op het feit dat er heel onprofessioneel te werk is gegaan. Ze hebben niet naar de achtergrond en het verleden van de mensen gekeken, maar sturen gewoon iedereen met een andere nationaliteit het land uit. Goed bezig
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.