actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2016, 11:06
Emiel.D*uyts Emiel.D*uyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 77
Boris Johnson: ‘De EU wil een superstaat, net als Hitler’

Boris Johnson, de flamboyante ex-burgemeester van Londen en een van de boegbeelden van het nee-kamp, heeft de doelen van de Europese Unie vergeleken met die van Hitler. Hij zei dat beiden een krachtige superstaat nastreefden, verenigd door een enkele ‘autoriteit’.

In een interview met The Daily Telegraph, zei Johnson dat er in de Europese geschiedenis verschillende pogingen ondernomen zijn om de ‘gouden eeuwen’ onder het bestuur van de Romeinen te herstellen.

‘Napoleon, Hitler, verschillende personen hebben het geprobeerd’, aldus Johnson. ‘Het eindigde telkens dramatisch. Nu probeert ook de EU hetzelfde te bereiken. Ze gebruikt daarbij andere methodes.’

‘Enorme democratische leegte’

‘Het fundamentele probleem is het gebrek aan onderliggende loyaliteit aan het Europese idee’, vervolgt Johnson. ‘Er is geen enkele autoriteit die iedereen respecteert en begrijpt. Dat veroorzaakt een enorme democratische leegte.’

De campagne ‘Britain Stronger In Europe’ reageerde als door een wesp gestoken. Oud-Labourminister Yvette Cooper zei dat Johnson een ‘nasty, nasty game’ (‘vies, vies spelletje’) speelt door te verwijzen naar ‘de donkerste en meest sinistere periode in de geschiedenis van Europa’.

De campagne kan zich anderzijds gesteund voelen door een rapport van de Britse vakbond TUC (Trades Union Congress), dat het heeft over vier miljoen jobs die door een gebeurlijke Brexit op de helling komen te staan.

Bron: De Standaard
Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160515_02290007

Eigen mening: Ik ben ervan overtuigd dat deze meneer Johnson wel degelijk weet waarover hij spreekt. Ik heb wel het gevoel dat wat hij zegt, wel degelijk correct is. Er zijn inderdaad maar weinige Europese autoriteiten die elkaar respecteren en ook wel degelijk iets voor elkaar willen doen. Uiteraard is dit ook het gevoel, en ben ik hier niet voor de volle 100% van op de hoogte. Als men elkaar wat meer gaat respecteren, denk ik zeker wel dat dit de EU ten goede gaat komen.

Ik keur het wel niet goed wat hij doet, uiteraard. Hij vergelijkt de EU met Hitler, en net zoals ook mevrouw Cooper aankaart, vind ik dit overdreven. Het is inderdaad een donkere periode geweest, en dit voel je nu nog steeds. Wat ik wel denk, is dat het goed is dat de EU wakker zou worden. Vandaag de dag zijn er gewoonweg te weinig mensen die hun mening durven geven, puur omdat dit 'ver van hun bed' is. Ook door angst, lijkt me. Deze meneer doet dit niet, en dat vind ik goed. Wij hebben inspraak op de EU, en toch doen wij niets.

Laatst aangepast door Emiel.D*uyts : 15th May 2016 om 11:18.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.