actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2011, 19:48
kevin.vanderauwera kevin.vanderauwera is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 25
Cyriac krijgt rijverbod voor 189 km/u op de E40

Gohi Bi Zoro Cyriac is door de Leuvense strafrechtbank veroordeeld tot een rijverbod van 42 dagen en een boete van 412,5 euro. De spits van Standard werd midden mei 2010 twee dagen op rij geflitst tegen 189 km/uur op de E40 in Bertem.

De 21-jarige Ivoriaan werd een eerste keer geflitst op 15 mei 2010 om 6.04 uur 's morgens in de richting van Luik. De volgende ochtend omstreeks 6 uur flitste de politie de Peugeot 307 van de voetballer op dezelfde locatie tegen dezelfde snelheid.

Beide snelheidsovertredingen beging hij met de wagen die hij in bruikleen had gekregen van zijn voetbalclub. Cyriac werd voor de twee overtredingen op 3 januari door de politierechter veroordeeld tot een boete van 412,5 euro, waarvan de helft met uitstel en twee keer 21 dagen rijverbod.

Beroep niet succesvol
De aanvaller ging echter in beroep. Zonder succes, want nu kreeg de Ivoriaan hetzelfde rijverbod, maar de boete zonder uitstel. Volgens de rechter moet het rijverbod de man doen nadenken over de feiten, zodat hij dezelfde fout niet opnieuw zou maken.

Bovendien oordeelde de rechter dat Cyriac als beroepsvoetballer kapitaalkrachtig genoeg is om de boete te betalen. Gezien de 21-jarige op het moment van de feiten nog maar twee jaar zijn rijbewijs in bezit had, moet de voetballer eerst slagen in theoretische proeven vooraleer hij opnieuw achter het stuur mag kruipen. (belga/svm)


persoonlijke mening:

Ben ik de enige die 412,5 euro, waarvan de helft met uitstel in eerste instantie, en 42 dagen rijverbod weinig vind voor 2 maal 69 kilometer per uur te hard te rijden? Ik kreeg eergisteren de melding van een snelheidsmeter dat ik al 50 euro boete zou moeten betalen omdat ik 51 reed in een bebouwde kom. En dan gaat de fijne heer voetballer nog even in beroep!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.