actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2013, 08:23
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
Fiscus mag voortaan beslag leggen

Fiscus mag voortaan beslag leggen

Een belastingcontroleur die een bedrijf betrapt op het ontduiken van btw, zal beslag kunnen leggen op de gelden, gebouwen of goederen van het bedrijf. Dat meldt staatssecretaris voor de Fraudebestrijding John Crombez (SP.A) in een beleidsnota die De Tijd kon inkijken.

Belastinginspecteurs mogen al bankrekeningen inkijken en zelfs privéwoningen doorzoeken. Maar nu krijgt de fiscus ook de mogelijkheid onmiddellijk beslag te leggen als hij fraude vaststelt.

In zijn nieuwe (en laatste) beleidsnota kondigt Crombez aan dat onze belastingcontroleurs nog voor de verkiezingen dat nieuwe wapen in handen zullen krijgen. Concreet wil Crombez dat belastingcontroleurs een ‘bewarend beslag’ kunnen leggen bij bedrijven die flagrant worden betrapt op het ontduiken van btw.

Er wordt dus niets meegenomen, maar als later de btw-schuld bewezen wordt, kan het beslag worden uitgevoerd. Het kabinet-Crombez verduidelijkt dat de belastingcontroleur op eigen houtje

Bron: www.destandaard.be, datum 9 november 2013

Eigen mening:
Ik vind het goed dat een fiscus beslag kan leggen. Zo kan alles hopelijk sneller gebeuren. Wie fraude pleegt moet daar de gevolgen van kunnen dragen vind ik, ze hebben dit dan zelf in de hand gewerkt. Ik vind het ook positief dat het meeste binnen een proces van fraude kan gebeuren door één persoon. Een fiscus controleert alles en bij een vaststelling van fraude kan hij weldra meteen ingrijpen.
Ik vind het zeer goed om te werken met ‘bewarend beslag’. Hierbij wordt er niets meegenomen als er nog niets definitief bewezen is. Maar als de definitieve uitspraak valt kan de fiscus sneller ingrijpen, en dat is voor mij een positief aspect.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.