actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2013, 13:46
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Veerle
Posts: 150
Kris Peeters trekt volgend jaar de Vlaamse CD&V lijst

Vlaams minister-president Kris Peeters trekt volgend jaar de Vlaamse CD&V-lijst in Antwerpen. 'Ik doe deze job met hart en ziel. Dit is een zeer uitdagende functie', verklaarde Peeters zijn keuze op het VRT-radiojournaal.

Het was uitkijken naar de lijst die Peeters volgend jaar zou trekken, als onbetwist CD&V-boegbeeld en aanvoerder van de politieke populariteitslijstjes. Het provinciaal bestuur van CD&V Antwerpen heeft hem woensdagavond aangeduid als lijsttrekker voor de Vlaamse CD&V-lijst. Die beslissing moet volgende week nog formeel bekrachtigd worden door de algemene vergadering.

Vlaanderen heeft 'een zeer uitdagende toekomst', zegt Peeters aan VRT-radio. Hij wijst erop dat de volgende Vlaamse regering na de zesde staatshervorming een groter budget hebben dan de federale regering. 'Ze zal 38 miljard euro beheren, en daarvoor moet aan het beleid een nieuwe invulling gegeven worden.' Peeters verwijst onder meer naar het gezinsbeleid, woonbeleid en de arbeidsmarkt.

Het nieuws komt er in de week dat grote concurrent Bart De Wever (N-VA) steeds duidelijker voor het federale niveau lijkt te kiezen. ‘De uitdaging van de partij ligt federaal’, zei hij daar dinsdag nog over. ‘In de politiek is er soms een verschil tussen wat je wil doen en wat je moet doen.’

Federaal staatssecretaris Servais Verherstraeten zal de Antwerpse Kamerlijst trekken voor CD&V. Verherstraeten is sinds 2011 bevoegd voor Staatshervorming en de Regie der Gebouwen. Voordien was hij al zestien jaar parlementslid, onder meer als fractieleider in de Kamer.


Oost-Vlaanderen

Ook in de provincie Oost-Vlaanderen zijn de CD&V-kopstukken bekend. Minister van Defensie Pieter De Crem zal de federale lijst trekken, terwijl Vlaams minister Joke Schauvliege het boegbeeld wordt van de Vlaamse lijst.

De beslissing werd genomen tijdens het provinciale partijbestuur van woensdag 6 november. De voordracht van beide lijsttrekkers gebeurde unaniem, in aanwezigheid van tal van mandatarissen en partijleden, zo blijkt uit een persbericht.

West-Vlaanderen

Eerder was al bekend dat Vlaams minister Hilde Crevits in West-Vlaanderen de Vlaamse lijst trekt. Staatssecretaris Hendrik Bogaert doet dat voor het federale lijst.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131107_00827810

Mening:
Kris Peeters zegt zelf dat hij zijn job met hart en ziel uitoefent dus hij zal zich hier dubbel en dik voor in zetten, verwacht ik alle sinds. Kris Peeters ziet het grootst voor Vlaanderen. Bart De Wever de grote concurrent van Kris Peeters, houdt het dan eerder op federaal niveau. Toch verwacht ik dat de verkiezingen van volgend jaar zeer spannend zal worden tussen deze twee partijen, zij zijn beide de twee grootste favorieten van de bevolking veronderstel ik. Ook vind ik het positief dat Bart De Wever zegt dat er in de politiek een verschil is tussen wat je wil doen en moet doen hiermee wil hij zeggen denk ik dat hij zijn zakelijke kant moet boven halen om te concurreren tegen CD&V. En zo heeft ons land ook de keuze om te beslissen welk standpunt zij het belangrijkste vinden. Het moet natuurlijk niet enkel gaan tussen CD&V en N-VA, er zijn ook andere partijen, zoals Vlaams Belang, Groen, ...

Laatst aangepast door L*ze. Verhaegen : 7th November 2013 om 14:04.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.