actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2013, 11:18
kato.d*pauw kato.d*pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 22
Schepen Homans reageert kribbig op vakbondsactie

Schepen Homans reageert kribbig op vakbondsactie

Schepen Liesbeth Homans (N-VA) heeft weinig begrip voor de geplande stakingsactie van het stedelijk loketpersoneel. “Onderhandelen met het mes op de keel is nooit een goed idee.”


STANDPUNT: 'Spanning stijgt aan de stedelijke loketten'

Het gemeenschappelijk vakbondsfront legt op 12 november het werk neer. Op diezelfde dag zitten de vakbonden samen met schepen van Loketten Liesbeth Homans over de grotere flexibiliteit die van het loketpersoneel wordt verwacht. Uit een bevraging van de stad is gebleken dat de Antwerpenaar vragende partij is voor latere openingsuren en de mogelijkheid om ook in het weekend de loketten te bezoeken.

Voor de vakbonden is die wens een brug te ver. “Hoe lang de werkonderbreking gaat duren, is afhankelijk van de resultaten van dat overleg”, verklaarde Skender Baleci (ACV) woensdag in uw krant. “Als er geen resultaten zijn, dan vrees ik dat het hek van de dam is.”

“Bereid tot evaluatie”

Schepen Homans begrijpt de openlijke vijandigheid van de vakbonden niet. “De laatste gesprekken verliepen in een warme sfeer. Ik heb de vakbonden tot 12 november de tijd gevraagd om de uurroosters in te vullen en individuele problemen aan te pakken. Daar zijn we volop mee bezig. Met succes overigens. In drie districten zijn we er nu al helemaal uit en staat het personeel achter de veranderingen. Voor sommige bedienden is de nieuwe situatie zelfs een opmerkelijke verbetering van hun werksituatie", aldus Homans.

"Ik begrijp dus niet dat we nu verder moeten onderhandelen met het mes op de keel. Ik aanvaard dat ook niet. De acties zullen geen invloed op wat ik van het personeel vraag. Het plan dat nu op tafel ligt, is al een compromis. De eerste plannen, die de vakbonden overigens goedkeurden, gingen veel verder. Ik ben wel bereid om de nieuwe openingstijden voortdurend te evalueren. Als de resultaten van onze bevraging aan de Antwerpenaar niet kloppen en er geen nood is aan de nieuwe aanpak, ben ik uiteraard bereid om bij te sturen.”

Michaël Lescroart

Eigen mening: Ik vind dit een erg vreem artikel. Als de vakbond wil staken wil dat normaal gezien zeggen dat er een probleem is. Maar schepen Hofmans beweert dat er niets aan de hand is. Ze zegt dat wat ze nu aan het doen zijn dat dit al via overleg gebeurd is. Ok, dat kan zijn, en ze zegt zelf dat er ook heel wat mensen wel akkoord gaan. Maar diegen dat willen staken, waarom wil schepen Hofmans daar niet eens mee rond de tafel gaan zitten. Want ze wil eerst veranderen en dan eventueel aanpassen. Als ze nu zou overleggen kan er nu wat aangepast worden indien mogelijk en dan komt er geen staking en moet het systeem achteraf weer niet helemaal overhoop gegooid worden.

Bron: http://www.gva.be/regio-antwerpen-s...bondsactie.aspx
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.