actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2013, 08:45
Pieter B*ees Pieter B*ees is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Meer
Posts: 21
VB Jongeren op zwarte lijst politie

Niet alleen de Staatsveiligheid, maar ook de federale politie blijkt te beschikken over een lijst met organisaties die worden gevolgd. Daarop staan Al Qaida, voetbalhooligans, de Vlaams Belang Jongeren en zelfs Vredesactie kriskras door elkaar.
De lijst, die honderden organisaties registreert en beschrijft, wordt elk jaar geactualiseerd en ter goedkeuring voorgelegd aan de minister van Binnenlandse Zaken. De lijst moet een inventaris zijn van extremistische, terroristische en andere organisaties die de openbare orde kunnen bedreigen.

Op de meest actuele lijst (die van 2012) staan ook organisaties zoals de VB Jongeren, het Vlaams-Nationalistisch Jeugdverbond en het Taal Aktie Komitee, evenals organisaties die steun verlenen aan illegalen of opkomen voor dierenrechten. En zelfs een politieke partij: de PTB, de Franstalige tegenhanger van de PVDA.

VB-kopman Filip Dewinter stelt zich ernstige vragen bij de lijst van de federale politie. “Hij is opgesteld zonder enige democratische controle”, klaagt Dewinter aan.

Volgens de federale politie gaat het om “een soort van achtergrondinformatie voor de veiligheidsdiensten” bij ordehandhavingen en is de lijst “zeker niet ultrageheim”.

Bron: Gazet van Antwerpen

Mijn mening: Ik vind dat ze politieke partij VB moeten schrappen, ze zorgen alleen maar voor discussie's en problemen in België! Ik snap dat ze willen opkomen voor de echte standaard belgen, maar ze moeten geen geweld gebruiken daarvoor!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th October 2013, 09:40
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
Pieter, ik merk dat je een zeer uitgesproken mening hebt over het Vlaams Belang. Ze hebben inderdaad in het verleden vaak geweld gebruikt om hun doel te bereiken. Hierdoor zijn ze vaak eerder negatief in het nieuws gekomen. Dit geeft misschien een vertekend beeld naar de burgers toe.

Ze hebben een zeer uitgesproken mening. Niet iedereen is daar voorstander van. Dus ik begrijp enerzijds je mening Pieter, maar langs de andere kant vind ik dat de politieke partijen tegenwoordig geen 'echte' mening meer hebben. Men schuift soms de waarden en normen van de partij achteruit, zodat ze meer kunnen aansluiten bij wat er leeft bij de mensen. Ik vind dat dit ook geen goede indruk geeft naar de burgers.

Om VB jongeren nu echt op een zwarte lijst te plaatsen, vind ik eerder overdreven. Op basis van welke gegevens wordt dit bepaald?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th October 2013, 16:21
Pieter B*ees Pieter B*ees is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Meer
Posts: 21
Citaat:
Orgineel gepost door Shana.Loeckx
Pieter, ik merk dat je een zeer uitgesproken mening hebt over het Vlaams Belang. Ze hebben inderdaad in het verleden vaak geweld gebruikt om hun doel te bereiken. Hierdoor zijn ze vaak eerder negatief in het nieuws gekomen. Dit geeft misschien een vertekend beeld naar de burgers toe.

Ze hebben een zeer uitgesproken mening. Niet iedereen is daar voorstander van. Dus ik begrijp enerzijds je mening Pieter, maar langs de andere kant vind ik dat de politieke partijen tegenwoordig geen 'echte' mening meer hebben. Men schuift soms de waarden en normen van de partij achteruit, zodat ze meer kunnen aansluiten bij wat er leeft bij de mensen. Ik vind dat dit ook geen goede indruk geeft naar de burgers.

Om VB jongeren nu echt op een zwarte lijst te plaatsen, vind ik eerder overdreven. Op basis van welke gegevens wordt dit bepaald?


De politieke partijen hebben nog allemaal een eigen mening en eigen doelen, maar moet daar (verbaal) geweld voor gebruikt worden? Ik vind dat allemaal onnodig, het zijn volwassen mensen, misschien moeten ze wat beter communiceren.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th October 2013, 17:17
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
Vlaams Blok, Vlaams Belang, nog altijd een en dezelfde partij is volgens de rechtbank verboden. De partij Vlaams Blok werd veroordeelt als een racistische politieke partij. Hierna doopte men de partij om naar het Vlaams Belang.

Ik begrijp dat elk gevaarte voor de samenleving op een lijst staat, zo ook personen van een racistische partij.
Veiligheid boven alles?

Ik sta bij Pieter's mening : zo'n partij zou niet mogen bestaan.
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.