actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th December 2017, 22:13
joey.g*emans joey.g*emans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: HERENTALS
Posts: 43
Amerikaanse belastinghervorming definitief goedgekeurd

ARTIKEL:
Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft de belastinghervorming definitief goedgekeurd. De hervorming was een van de belangrijkste verkiezingsbeloftes van de Amerikaanse president Donald Trump.

Zoals verwacht gaf een Republikeinse meerderheid, met 224 stemmen tegen 201, in het Lagerhuis zijn goedkeuring voor de grootste hervorming van de Amerikaanse belastingwet in 30 jaar. Nu is het aan Trump om de wet te ondertekenen.

Het Huis van Afgevaardigden gaf gisteren al een goedkeuring, maar enkele passages werden aangepast om goedkeuring in de Senaat niet te bemoeilijken. De Senaat schrapte daarop de bewuste bepalingen en keurde de tekst vanmorgen rond 6.45 uur Belgische tijd goed met 51 stemmen tegen 48.
Lagere vennootschapsbelasting

Centraal in het 500 bladzijden tellende voorstel is een enorme vermindering van de vennootschapsbelastingen van momenteel 35 naar 21 procent. Ook de meeste belastingbetalers kunnen ervan uitgaan dat ze in elk geval tijdelijk minder geld aan de fiscus moeten afstaan. De rijken profiteren in tegenstelling tot de verklaringen van Trump duidelijk meer van de hervorming dan de armen, de lagere en de middenklasse.

De hervorming zal de komende jaren zorgen voor een schuldtoename van 1,5 biljoen dollar (1,27 biljoen euro) bovenop de schuld van 20 biljoen dollar.

BRON:
https://www.demorgen.be/buitenland/...keurd-b7231541/, De Morgen/BELGA op 20/12

EIGEN MENING:
Ik vind dit een zeer teleurstellend artikel. Trump beloofde tijdens zijn campagne alle mensen wel tegemoet te komen maar nu het zo ver is, is het duidelijk dat hij doet wat verwacht werd. Hij zorgt er voor dat rijkere bedrijven etc minder zullen moeten betalen aan de fiscus.

Wat ik ook jammer vind is het feit da er geen super duidelijke meerderheid was qua stemmen. Vooral in de senaat is er eigenlijk maar ene nipte meerderheid. Wat ik nog het gekste van al vind is dat door de iets meer dan 3 procent meerderheid in de senaat, de vennoten een daling van 14 procent krijgen voor hun belastingen, wat mij toch wel veel lijkt aangezien het bijna de helft is van wat ze ervoor moesten betalen. Ik vermoed dat hier toch nog wel heftige reacties op zullen volgen in Amerika.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.