actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2012, 22:57
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Vorig jaar 145 sollicitanten voor legerfunctie afgekeurd wegens druggebruik

Van het totaal aantal sollicitanten (4.823) voor een legerfunctie werden er in 2011 145 of drie procent definitief medisch afgekeurd wegens druggebruik. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) op een schriftelijke vraag van Annick Ponthier (Vlaams Belang).
Sinds februari 2011 worden alle sollicitanten systematisch getest op het gebruik van drugs. Tot dan gebeurde dit enkel systematisch op een beperkte populatie (piloten, paracommando’s en duikers) en steekproefsgewijs op de rest.

Tijdens een eerste drugstest werden 510 sollicitanten (10,57 procent) positief bevonden. Dit positief resultaat werd slechts bij 1 op de 3 bevestigd tijdens een tweede test. Pas na die test wordt iemand definitief afgekeurd.

De Crem antwoordt negatief op de suggestie van Ponthier om deze drugstest uit te breiden tot de militairen die in dienst zijn. 'De huidige wetgeving laat de werkgever niet toe systematische drugscontroles te organiseren bij de werknemers. Dit geldt eveneens voor Defensie. Een drugstest kan gebeuren op verzoek van de eenheids- of arbeidsgeneesheer', aldus de minister.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120512_091

Eigen mening:
Ik ben er persoonlijk wel voorstander van om de drugstest uit te breiden tot de militairen die reeds in dienst zijn. Er staat een nultolerantie op druggebruik in het leger en ik vind dat hier dan ook controle op moet zijn anders heeft deze nultolerantie niet veel zin.
Ik schrik ook wel van de cijfers in dit artikel. Het zijn in mijn ogen wel zeer hoge cijfers.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.