actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2012, 22:26
Yoeri van Helvoirt Yoeri van Helvoirt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Tilburg
Posts: 81
Verliefde leraar terroriseert maandenlang jonge collega

ARENDONK/GEEL - Een 28-jarige leraar van het Sint-Claracollege in het Kempense Arendonk is opgepakt omdat hij zijn vrouwelijke collega (23) probeerde te vergiftigen nadat hij haar maandenlang had belaagd. Het gerecht vermoedt dat hij ziekelijk verliefd was. Mogelijk kon hij het niet verkroppen dat ze geen relatie met hem wou. Dirk D.S. verschijnt vandaag voor de raadkamer.

Tot vorige week stond Dirk D.S., een leerkracht informatica en handel uit Geel, nog gewoon voor de klas in het Sint-Claracollege in Arendonk. Ook zijn slachtoffer, een 23-jarige lerares, geeft er les.

De jonge vrouw heeft een maandenlange lijdensweg achter de rug. Week na week werd ze gestalkt, maar ze had geen idee wie haar belager was. Sinds november vorig jaar kreeg ze om de haverklap vreemde sms-berichten, verstuurd vanaf een onbekend nummer. Geregeld belde ook iemand aan bij haar appartement, of er werd hard op de ruit geklopt. Telkens de vrouw ging kijken wie het was, viel er niemand te bespeuren.

In februari kreeg het stalken helemaal een lugubere wending. Toen de jonge lerares bij haar thuis een koekjesdoos opende, merkte ze dat er op enkele koekjes paarse bolletjes lagen. Diezelfde paarse bolletjes vond ze ook terug in haar cola. Probeerde iemand haar te vergiftigen?

Ook in de badkamer had een onbekende vreemde dingen uitgehaald. In de fles shampoo was een stof toegevoegd die bij gebruik een irriterend gevoel gaf. Nog altijd had de jonge vrouw geen idee wie haar belager kon zijn. Maar ze besloot dat het genoeg was geweest: ze stapte naar de politie om een klacht in te dienen tegen onbekenden.

Paswoord misbruikt

Uiteindelijk heeft het tot begin deze maand geduurd vooraleer de lerares door had wie haar leven verpestte. Ze stelde vast dat iemand uit Geel gebruik had gemaakt van haar paswoord op Facebook. Toen pas drong het tot haar door dat de mysterieuze stalker haar collega Dirk D.S.(28) kon zijn. De man was al een tijd verliefd op haar, en was volgens de jonge vrouw de enige die haar paswoord kon misbruiken.

Ze stapte opnieuw naar de politie, waarna Dirk D.S. maandag werd verhoord. Hij zou intussen bekentenissen hebben afgelegd. Voor de onderzoeksrechter waren er dinsdag voldoende aanwijzingen van schuld om hem aan te houden. Het gerecht vermoedt dat hij handelde uit ‘ziekelijke verliefdheid'. Mogelijk kon hij het niet verkroppen dat zijn collega geen relatie met hem wou. ‘Ze beschouwde hem wel als een vertrouwenspersoon. Hij had de sleutel van haar appartement, maar van een relatie was geen sprake', zegt een kennis. ‘Dirk nam daar niet echt vrede mee. Voor hem mocht het best een beetje meer zijn.'

Volgens het parket had de man ‘absoluut niet de intentie zijn collega te doden. Hij wilde veeleer haar aandacht trekken.'

Blijft de vraag wat Dirk D.S. wou bereiken met de paarse bolletjes. ‘De vrouw kon stalen bezorgen van de shampoo en de bestrooide voedingsmiddelen. De samenstelling van de stoffen wordt momenteel onderzocht in een labo. Momenteel wordt hij in verdenking gesteld van poging tot vergiftiging, maar als de producten onschuldig zijn, kan die betichting nog worden afgezwakt.'

Op zoek naar vervanger

De collega's in het Sint-Claracollege reageren verrast op de aanhouding van Dirk D.S. ‘Nooit eerder hadden we vreemde signalen opgevangen', zegt directeur Willy Brion. ‘Afgelopen woensdag heb ik de leerkrachten en de overige personeelsleden samengeroepen in de lerarenkamer. Ik heb hen ingelicht over de arrestatie van Dirk en hen gevraagd discreet met de informatie om te gaan.'

De jonge lerares zou nog altijd aan het werk zijn op de school.

Dirk D.S. verschijnt deze ochtend voor de raadkamer in Turnhout. Die moet beslissen over zijn verdere aanhouding. Hij wordt verdacht van woonstschennis, het stelen van computergegevens (hacking), belaging en poging tot vergiftiging.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...icleid=993PV4RD

Mening:
Het lijkt me vreselijk om mee te maken wat deze vrouw heeft meegemaakt. Als je maandenlang wordt lastig gevallen weet je op een gegeven moment al niet meer wat je moet doen, helemaal als het steeds erger wordt.
Wanneer je ontdekt dat er zelfs in je eigen huis dingen worden neergelegd of veranderen, kan ik me voorstellen dat je je zelfs daar niet meer veilig voelt. Het lijkt me ook erg schokkend om er uiteindelijk achter te komen dat dit allemaal door een collega veroorzaakt wordt.
Ik vind het wel vreemd dat ze deze man de sleutel van haar appartement had gegeven. Ze wist blijkbaar dat hij verliefd op haar was maar zij wilde verder niets meer van hem, dan geef je die persoon toch het verkeerde signaal als je de sleutel van je woning geeft.
Voor de leerlingen uit Arendonk lijkt het me schokkend om te moeten ontdekken dat hun (oud)leraar hier verantwoordelijk is en nu door de politie onderzocht wordt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th May 2012, 20:08
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Het is inderdaad vrij schokkend Youri :-) Want ik bén oud-leerling. Deze man kwam steeds over als een leuke leerkracht. Ik vind het, net als jij, ook zeer eigenaardig dat je iemand de sleutel van je appartement geeft terwijl hij enkel een goede vriend zou zijn. Toch maar vreemd...
Net zei ik nog dat hij als een leuke leerkracht over kwam. Dit was althans naar mij toe zo. Ik las echter ook in een ander artikel dat hij tegen zijn leerlingen soms grapte dat hij een leerkracht van hen stalkte. Op dat moment zullen de leerlingen waarschijnlijk nog vrolijk hebben mee gelachen, maar nu is het voor hen pure gruwel.

Ik hoop voor het Sint-Claracollege dat ze niet in een negatief daglicht worden gesteld. (Dit is namelijk al de tweede keer dat ze in het nieuws komen door een leerkracht, denk maar terug aan Nick van Gils). Zij worden nu immers telkens genoemd en dit zal toch wel bij de mensen blijven hangen. Ik kan enkel zeggen dat het een enorm toffe school is en dat zij hier natuurlijk ook niets tegen kunnen doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.