actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2012, 09:53
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Zwavelzuur-dader stapt naar Hof van Cassatie

De advocaten van Richard Remes, de man die dertig jaar cel kreeg voor het overgieten van zijn vrouw met zwavelzuur, stappen naar het Hof van Cassatie. Dat schrijft La Capitale. De middelen die ze daarvoor zullen aanwenden, liggen nog niet vast. "We hebben enkele pistes, met name op vlak van de motivering van de beslissing", luidt het.

Volgens advocaat Dimitri De Beco heeft zijn cliënt een te hoge straf gekregen. "Hij houdt vol en blijft volhouden dat hij niet de intentie had Patricia Lefranc te doden. En de lengte van de straf ontmoedigt hem. Hij had graag de hoop opgehouden om op een dag licht te kunnen zien aan het einde van de tunnel."

De keuze voor cassatie heeft enkel betrekking op het strafrechtelijke luik, niet op de burgerlijke schadeloosstelling. Het slachtoffer is op de hoogte gebracht van de plannen om cassatieberoep aan te tekenen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...-Cassatie.dhtml

Is er iemand die dit snapt? Je verminkt een vrouw voor het leven met zwavelzuur, je krijgt hier 30 jaar voor en nog vind men dat te lang. Hier begrijp ik dus niets van.
Zelfs als Richard Remes de intentie niet had om Patricia Lefranc te doden, dan nog verdiend hij deze straf. Hij voelt zich ontmoedigd? Hij zou graag licht zien op het einde van de tunnel? Daar had hij dan maar eerder aan moeten denken. Dat had hij zich maar moeten realiseren voor hij de verschrikkelijke daad stelde. Vraagt hij zich nooit af hoe mevr. Lefranc zich zou voelen? Zij is verminkt voor het leven.
Wat moet er nu wel niet door mevr. Lefranc haar hoofd gaan? Diegene die haar levenslang verminkt heeft tekent beroep aan tegen zijn vonnis. DAT vind ik nu eens ontmoedigend. Meneer Remes heeft geen reden om ontmoedigd te zijn. Hij verdiend de straf van 30 jaar dubbel en dik!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th May 2012, 11:57
Maximous Maximous is offline
Michael.Stouten
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Ik spreek de daden van Remes absoluut niet goed. Persoonlijk vind ik de straf van 30 jaar terecht. Maar we leven nog altijd in een rechtstaat en Remes heeft het recht om naar het hof van Cassatie gaan. Gelukkig is dit de laatste hoop voor Remes. Ik hoop van harte dat het hof zijn straf niet verwerpt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th May 2012, 13:06
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Ziet Lefranc ooit nog het licht aan het einde van de tunnel? Inderdaad...
In mijn ogen is zijn straf zeker en vast terecht maar het gerecht in België kan rare wendingen nemen dus wie weet...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.