actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2014, 19:43
Jonathan V*rwaest Jonathan V*rwaest is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 20
Poetsvrouw stal 60.000 euro van gezin uit Tienen

Op de Leuvense strafrechtbank is een 56-jarige vrouw uit Gingelom veroordeeld tot twaalf maanden cel en 600 euro boete voor het plegen van diefstallen. Zowel de celstraf als de boete zijn volledig met uitstel over drie jaar. De Limburgse vrouw had tussen mei 2006 en mei 2013 maar liefst 60.000 euro gestolen bij het gezin in Tienen waar ze als huishoudster werkte. Eerder vorderde het openbaar ministerie achttien maanden cel, waarvan de helft met uitstel.
De vijftiger kreeg het uitstel op voorwaarde dat ze een cursus 'Dader in zicht' volgt. Verder moet ze 45.810 euro schadevergoeding betalen aan het bestolen gezin.

"Ze heeft het vertrouwen van haar werkgever ernstig geschaad. Ze had een drang om te stelen en bleef maar verder doen. Rekening houdend met de lange periode waarin de diefstallen gebeurden en het grote bedrag achtte de rechtbank een werkstraf, zoals gevraagd door de verdediging, niet opportuun", luidde het vonnis.

10.000 euro uit jaszak gehaald
De vrouw gaf eerder toe 20.000 euro te hebben gestolen. Ze werd in mei 2013 betrapt toen ze geld probeerde te stelen uit werkkledij. De vrouw werkte zeven jaar bij de familie die een bedrijf runde. Ze had zowel in hun privéwoning als in het bedrijf geld gestolen. In het huis had ze in een kleerkast een envelop met daarin 10.000 euro gestolen, deze vond ze in een jaszak. Verder had ze ook nog een soortgelijk bedrag gestolen, dat gaf ze op de zitting toe. In het bedrijf haalde ze geld uit de kassa en uit de werkkledij van de zaakvoerster.

"Ik weet niet waarom ik het gedaan heb, maar ik ben geen kleptomane", zei de vrouw.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...it-Tienen.dhtml

Mijn mening: Wij hebben hetzelfde meegemaakt met een oude poetsvrouw van ons. Ze had ook geld gestolen van ons. Niet zoveel als deze vrouw in het artikel maar toch wel rond de 100 euro wat veel is voor een korte periode va 2 maanden. Eerst hadden we het niet door maar na een tijd werden onze vermoedens bevestigd. We hebben ze betrapt. Ze heeft wel al het geld terug gegeven maar mocht uiteraard niet meer binnen bij ons en we hebben haar werkgever ook ingelicht. Wat verder met haar gebeurd is, weten we niet. Ik vind het dus niet kunnen dat je zoiets doet. Van andermans spullen moet je afblijven. Je krijgt al geld om te poetsen en als je dat niet genoeg vindt, moet je maar naar je werkgever gaan om opslag te vragen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.