actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2009, 19:52
jessica.mink jessica.mink is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Laakdal
Posts: 45
Aarde redden kost iedereen 165 euro per jaar

Aarde redden kost iedereen 165 euro per jaar

Als we de klimaatverandering willen stoppen, zal het iedereen per jaar 165 euro kosten. Een computer berekende dat het 2,5 procent van het bruto binnenlands product van de wereld zou kosten. Inwoners van rijke landen zullen mogelijk meer moeten betalen.

Voor dat bedrag moeten we vanaf 2020 de CO2-uitstoot jaarlijks met vijf procent kunnen verlagen. Maar volgens het Britse Met Office hebben we dan nog maar één kans op twee dat we kunnen vermijden dat de wereld meer dan twee graden zal opwarmen. "De hoeveelheid CO2 in de lucht stijgt ieder jaar met drie procent, zegt Dr. David Lowe.

Er zullen misschien nog andere initiatieven nodig zijn, zoals het creëren van wolken of het reflecteren van zonlicht met gigantische spiegels in de ruimte. "Ik heb nog geen enkel klimaatmodel gezien dat ons een eenvoudige oplossing kan bieden." (gb)

10/12/09 17u42 Bron: http://www.hln.be

Mening: Kunnen we de aarde hiermee redden of Blijft de aarde dan zoals ze is? Het is niet bewezen dat we de aarde kunnen redden. Zoals gezegd hebben we maar de helft kans dat we kunnen vermijden dat de wereld meer dan twee graden zal opwarmen. Het is wel veel geld om de aarde te kunnen redden en ik denk niet dat veel mensen er zoveel geld voor over hebben. De mensen hebben trouwens de helft kans dat hun geld gewoon kwijt is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th December 2009, 20:54
Mattiaswillems Mattiaswillems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lichtaart
Posts: 75
Wat een vreemd bericht weeral!
Naar mijn mening is dit weeral één van de vele berichten over de Global Warming waar we weinig tot geen boodschap aan hebben.
Eerst en vooral is er het feit dat dit een computerberekening is.
Naar mijn mening moeten we zelf naar oplossingen zoeken tegen de Global Warming, in plaats van dit door computers te laten berekenen (Dit kost ons trouwens weeral een beetje energie meer! )

Ook het feit dat er maar 50% kans is dat we kunnen vermijden dat de wereld 2 graden opwarmd! Ik denk niet dat die 2 graden een groot verschil maken. Dit zou eventueel wel één vn de mogelijke oplossingen zijn, maar het is nog steeds beter om meer concretere oplossingen te zoeken.
Ik vraag me ook af hoeveel mensen er zoveel geld over hebben om deze kleine maatregel te financieren. Want er zijn slechts weinig mensen zo met het milieu begaan dat ze er geld in willen pompen!
Ik blijf nog steeds bij de mening dat ze wat minder tijd moeten verdoen met onbenullige oplossingen te zoeken, maar eens wat beter na te denken..
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th December 2009, 23:39
Yannick.Truyen Yannick.Truyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 82
Aarde redden kost iedereen 165 euro per jaar

Hoeveel het ook kost, de aarde moet gered worden. Misschien denken veel mensen dat wij niets van de opwarming van de aarde zullen merken. Maar de generaties die na ons komen zullen het veel moeilijker hebben. Persoonlijk heb ik ook een probleem met het feit dat zonder druk van de bevolking, de regering te weinig doet om de broeikasgassen terug te dringen. De regering zou sneller moeten handelen. Nu schuiven ze alles op de lange baan. Dit is geen oplossing. Als ze nu handelen dan hebben we nog 50 procent kans om de effecten te minimaliseren. Maar hoe langer we wachten hoe kleiner de kans wordt. En op een bepaald moment is het te laat en dan zal iedereen zeggen hadden we toen maar iets gedaan. Daarom nu hebben we nog de keus. Over een paar jaar niet meer en wie kan er met zekerheid zeggen wat er ons nog allemaal te wachten staat.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11th December 2009, 09:36
Charlotte.Smekens Charlotte.Smekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 76
Je kan je inderdaad afvragen of je je geld wilt zetten op een optie die niet 100% waterdicht is en die geen verbetering garandeert. Langs de andere kant: wil je het erop wagen niks te ondernemen en de aarde misschien door je eigen geldlust ten onder te zien gaan? Bovendien geldt nog steeds het principe “beter voorkomen dan genezen”. Het zal dan ook veel meer kosten om kustgebieden te herstellen na overstromingen door een gestegen zeepeil, dan om nu dit relatief kleine bedrag neer te tellen. Naar mijn gevoel is €165 echt niet te veel om het klimaat te redden. Het kan zijn dat het plan niet werkt, maar als we het nooit proberen, zullen we er nooit achterkomen of dit al dan niet een oplossing is. En hoe vinden we een juist alternatief als we niet de kans krijgen om uit “foute” alternatieven te leren?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 11th December 2009, 11:04
jillie.dams jillie.dams is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Wiekevorst
Posts: 50
Dit is echt een bericht waarvan je absoluut niet zeker bent of we het moeten geloven of niet. Het kan toch nooit dat elke bewoner op de aarde 165 euro per jaar kan geven aan dit project. (Denk maar aan derdewereldlanden bv).
Dit is niet haalbaar en bovendien niet 100% waterdicht. Een berekening door de computer kan ook fouten bevatten en daardoor is deze berekening niet echt betrouwbaar. Natuurlijk, mijn standpunt is dat de aarde gered moet worden maar dan is er nog altijd de vraag: Hoe?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.