actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd April 2013, 09:16
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Wereldwijde Sharia-leider: "België speelt met vuur"

"De moslims in België zijn brave mensen, maar met dit soort acties en met al die verboden op klederdracht en sluiers, krijgen die mensen het signaal: jullie voeren echt strijd tegen de islam! En wij zien jullie nog steeds als onze vriendelijke buren? Je mag niet met vuur spelen." Dat zegt sjeik Omar Bakri Mohammed, de geestelijke leider van de wereldwijde Sharia-beweging, dinsdag in een interview met vtm-programma 'Telefacts'.

Het interview vond plaats bij de sjeik thuis in Libanon, op het ogenblik dat er in België verschillende leden van Sharia4Belgium werden gearresteerd. Bakri Mohammed waarschuwt ons land dat dit een gevaarlijk precedent kan zijn.

Haatprediker

Bakri Mohammed is een haatprediker. Begin 2005 zei hij dat de Britse overheid het samenlevingsverdrag met de moslims had verbroken en dat acties niet zouden uitblijven. Die zomer ontploften in Londen drie bommen op bussen en in de metro. Bij de daders waren aanhangers van Bakri Mohammed. De man werd verbannen uit Groot-Brittannië en woont nu in Tripoli. Van daaruit ronselt hij jonge moslims om te gaan vechten in Syrië. Bakri Mohammed heeft een directe lijn met extremistische rebellen aan het front

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...t-met-vuur.aspx

Mening: Ik snap dat Sharia strijdt voor het behoud van de klederdracht en de sluiers omdat dit voor hun geloof is. Zij verplichten ons namelijk ook niet om tot een ander geloof te behoren maar Sharia is wel radicaal! Sharia ronselt zomaar jonge moslims in België om te gaan vechten in Syrië door ze eerst te brainwashen. Hiervoor heeft men namelijk het leger en men hoeft dus niet zomaar jongeren hiervoor aan te nemen die ten strijde gaan omwille van hun geloof. Bovendien laten zij zomaar bommen ontploffen op bijvoorbeeld bussen en de metro wanneer iets hen niet aanstaat. Je zou je voor minder tegen deze moslimextremisten keren. Ik vind nog altijd dat wij in België leven en dat ze dan onze wetten maar moeten naleven. Als ze hun hoofddoeken en klederdracht willen behouden dan moeten ze maar naar een ander land trekken waar dit zeker mag. Ik snap wel dat zij een hoofddoek en hun speciale kleren willen dragen maar met wat er nu allemaal in België gebeurt (jongeren die naar Syrië worden gestuurd om te gaan vechten) snap ik dat België zijn wetten versnelt. Bovendien voel ik me zelf in Antwerpen een buitenlander, dit is toch niet meer normaal?

Laatst aangepast door S*effi.Goetschalckx : 23rd April 2013 om 09:26.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd April 2013, 10:25
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Ik kan mij eigenlijk aansluiten bij de mening. Het is namelijk zo dat iedereen de wetten maar eerlijk moet naleven. Wanneer er een verbod op die hoofddoeken komt, dan komt die er in dit land. Zij die hier tegen zijn hebben er niets aan te zeggen en moeten deze dan gewoon maar naleven. Net zoals de gewone bevolking sommige wetten moeten naleven, die hun eventueel ook niet aanstaan. Ik vind het dan ook niet kunnen dat ze bommen gebruiken om eigenlijk hun wetten te krijgen. Zo gaat het er niet aan toe! Je moet andere mensen ten eerste al niet straffen omdat ze niet krijgen wat ze willen en ze moeten dan maar niet allemaal naar hier komen. Er zijn nog landen waar hun wil nog wel mag, dan moeten ze maar naar gaan. Want als België toch niet zo goed is zoals ze willen, waarom komen ze dan nog naar hier? Landen toch genoeg? Vooral vind ik het erover gaan dat ze mensen in hun 'macht' hebben. Ze komen hier jonge mensen zoeken om te gaan strijden, wat toch niet niets is. De jonge personen worden eigenlijk helemaal gegooid in hun geloof en zij doen natuurlijk alles voor hun geloof. Dit is ook normaal, maar die mensen maken er misbruik van. Ik vind het daarom ook goed dat de wetten versneld worden en aangepast worden. Zij die er niet mee kunnen leven, moeten maar een betere plaats uitzoeken. Met geweld los je niets op!
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.