actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2011, 12:00
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Turkije kondigt economische sancties tegen Syrië aan

Turkije kondigt economische sancties tegen Syrië aan
30/11/11, 10u24

In Syrië zijn er nog dagelijks protesten tegen de overheid. © photo news
Turkije heeft beslist om economische en financiële sancties uit te vaardigen tegen het Syrische regime. Dat meldt de Turkse minister van Buitenlandse Zaken, Ahmet Davutoglu. De sancties zijn een gevolg van de aanhoudende bloedige onderdrukking van het protest in het land.

De sancties van de Turkse regering omvatten een bevriezing van handelstransacties met de Syrische regering en een gelijkaardige maatregel tussen de centrale banken van beide landen, aldus de minister.

Vorige week besliste de Arabische Liga om een aantal economische en financiële sancties uit te vaardigen tegen Syrië. Buiten de reeds genoemde sancties, worden ook de luchtverbindingen tussen de Arabische landen en Syrië stopgezet. (belga/sg)

Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...Syrie-aan.dhtml
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th November 2011, 12:40
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Reactie op economische sancties tegen Syrië van Turkije

Afgelopen tijd hebben er vele revoluties plaatsgevonden in de wereld. Nu is het tijd aan Syrië en het is dan ook onze plicht om hierbij hulp te bieden. In dat opzicht begrijp ik Turkije helemaal en steun ik ze ook volledig. Waar ik wel niet helemaal zeker van ben is of economie het juiste 'wapen' is om in te zetten. De economie van Europa is al fragiel genoeg, als we dit dan nog gaan boycotten kunnen we misschien wel helemaal in de put geraken. Of deze boycot de economie gaat beïnvloeden kan ik natuurlijk niet zeggen aangezien ik geen econoom ben maar dit is toch mijn eerste reactie bij het lezen van dit artikel.

Dus, goed voor Syrië maar misschien niet goed voor Europa.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.