actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th February 2011, 09:03
lien.debusser lien.debusser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 94
[U]Leuvense hulpdienst weigert in het Frans te helpen [/U]

De communicatie tussen de 100 in Leuven en Franstalige hulpdiensten verloopt behoorlijk stroef. Dat meldt La Dernière Heure.
Het personeel van de Leuvense 100 houdt sinds enkele weken een administratieve staking om een premie voor tweetaligheid te bekomen. Daardoor is het voor de hulpdiensten op de baan soms lastig om de benodigde details te krijgen en zo dossiers af te sluiten na een interventie.

Daarenboven zouden de tweetalige operatoren weigeren Frans te praten als de vragen in het Frans gesteld worden. Burgemeester Vincent Scourneau van Eigenbrakel luidt de alarmbel. 'Onze brandweerlui praten niet allemaal Nederlands. We hebben het hier over noodsituaties, mensenlevens, ... Dit is onaanvaardbaar', zegt hij.

zaterdag 19 februari 2011, 07u58
BRON: De Standaard, Auteur: jva


Mijn mening:
Deze staking vind ik langs de ene kant begrijpelijk omdat het voor de hulpdiensten niet altijd evident zal zijn om perfect Frans en Nederlands te spreken.

Toch lijkt het mij, zoals blijkt uit dit artikel, van LEVENSBELANG dat de hulpdiensten in noodsituaties kunnen helpen en de slachtoffers op zijn minst WILLEN begrijpen.
Ik denk ook dat wanneer een Pool,Arabier,... in een noodsituatie verkeert, de hulpdiensten er alles aan doen om de slachtoffers te helpen. Mensen getraind om in welke situatie dan ook hulp te verlenen aan mensen in nood. Ik denk dat dat de reden is waarom mensen voor dit beroep kiezen en dat ze dit essentieel kenmerk van het beroep niet uit het oog mogen verliezen.
Toch geloof ik dat we niet iedereen hier weer over dezelfde kam moeten scheren, maar wel is een goede samenwerking noodzakelijk om mensen in nood optimaal te kunnen helpen.

En als het werkelijk waar is dat tweetalige operatoren weigeren Frans te spreken als vragen in het Frans gesteld worden. Dan vind ik dit zeer betreurenswaardig en vraag ik me af waarom precies deze medewerkers dan ook de moeite genomen hebben om tweetalig te worden...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.