actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th February 2011, 08:51
Sanne.Brys Sanne.Brys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 89
Autoverzekering wordt fors duurder door slechte wegen

Autoverzekering wordt fors duurder door slechte wegen

De premies voor een omniumverzekering voor personenwagens gaan fors de hoogte in. Bij DVV Verzekeringen betalen de cliënten ruim 8 procent meer in vergelijking met 6 maanden geleden. Volgens Assuralia liggen de slechte staat van de wegen en de krappe resultaten van de verzekeraars aan de basis. Dat schrijft de krant Het Laatste Nieuws.

In een brief aan haar klanten wijt DVV Verzekeringen de premieverhoging aan de slechte staat van de wegen. Bij verzekeringsfederatie Assuralia schrikken ze niet van de premieverhoging en verwachten ze die ook bij andere maatschappijen.

Assuralia verwijst naar de krappe resultaten van de verzekeraars. Per honderd euro aan premie verdienen ze gemiddeld 0,2 euro op die verzekeringen. Veel verzekeraars lijden verlies op die producten. Eén optie om dat weg te werken is een verhoging van de premie.

Volgens Assuralia zijn de verliezen voor een groot deel te verklaren door het barre winterweer van 2010 en 2009. Dat heeft geleid tot een erbarmelijke toestand van de wegen, meer meer schade aan ophangingen en meer glasbreuk tot gevolg.

BRON: hln

Eigen mening:
Persoonlijk vind ik dit totaal onrechtvaardig en weer typisch Belgisch.
We betalen enorm veel belastingen op ons loon die zou gebruikt moeten worden om ons degelijke wegen ter beschikking te stellen. Nu blijkt dat na enkele strenge winters onze wegen totaal niet bestand zijn tegen de barre weersomstandigheden door verkeerde materiaal keuze of aanleg methode (wie zal het zeggen?). Gevolg, de consument draait opnieuw op voor de kosten. Spijtig...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th February 2011, 12:19
Leen.Melis Leen.Melis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Mol
Posts: 69
Autoverzekering wordt fors duurder door slechte wegen

Net als Sanne stel ik me toch wel de nodige vragen bij deze maatregel. Want, is het inderdaad niet zo dat we jaarlijks heel wat belastingen betalen op ons loon, om de overheid in staat te stellen in onze behoeften, aan ondermeer een degelijke infrastructuur, te voorzien? Een gemiddelde Belgische werknemer betaalt maandelijks namelijk maar liefst € 200 à € 300 aan bedrijfsvoorheffing. Dat maakt € 2400 à € 3600 per jaar per werkende Belg! Een enorm bedrag als je het mij vraagt! Vandaar ook dat ik deze toch wel forse premieverhoging evenmin erg eerlijk vind ten opzichte van de Belgische autobestuurder. Ook al omdat de schade aan onze wegen wellicht meer veroorzaakt wordt door het nationale en internationale vrachtverkeer dan door de Belgische personenwagens. Al vrees ik dat we op dit vlak weinig steun van overheidswege moeten verwachten...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st February 2011, 14:58
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Boechout
Posts: 175
Volgens mij kan je als verzekeraar de erbarmelijke toestand van het wegdek niet inroepen als excuus om de verzekeringspremie te verhogen, gewoon omdat ons wegdek er zo al jaren bij ligt. Bovendien, wanneer wij ons blauw betalen aan belastingen, mogen wij op zijn minst verwachten dat dit geld goed besteed wordt.

De vorige jaren zagen al velen hun brandverzekeringspremie de hoogte in gaan omdat ze in risicogebied wonen wat overstromingen betreft. Men probeert de overvloedige regens als oorzaak op te geven maar ik stel maar de vraag of het nu inderdaad zoveel meer en harder regent dan 20, 30 jaar geleden. Zou het niet kunnen liggen aan het feit dat men elke groene vierkante centimeter in ons kleine landje vol beton giet?

Er is altijd wel een reden te vinden om de klant meer te laten betalen. De vraag is: hoe lang kan je daarmee doorgaan?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.