actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2012, 21:17
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
"Megapinguïn ontdekt op Zuidpool"

Argentijnse wetenschappers hebben op Antarctica het fossiel van een pinguïn van 2 meter lang gevonden. Het dier is zover bekend de langste pinguïn ooit en leefde ongeveer 34 miljoen jaar geleden. Tot voor kort dachten kenners dat de keizerspinguïn de langste pinguïn ooit was. Die kan wel 1,20 meter groot worden.
De Argentijnen zijn van plan om opnieuw naar Antarctica te gaan. Dan hopen ze meer fossielen van dezelfde megapinguïnsoort te vinden. Op basis daarvan hopen zij meer duidelijkheid te krijgen over bijvoorbeeld de lichaamsbouw van de vogel, en de manier waarop hij zich bewoog.

Eerdere vondsten duiden er overigens op dat prehistorische pinguïns niet in alle opzichten op de huidige exemplaren lijken. Zo hadden de dieren in de oertijd vermoedelijk niet het vertrouwde zwart-witte verenpak, maar waren ze getooid in een rood-bruin met grijs exemplaar.

Bron: Het Laatste Nieuws (21/11/2012)

Commentaar: Wow, een pinguïn van maar liefst 2 meter! Dat is nog 2 koppen groter als mij! Stel je voor dat zo'n beest achter je aanzit, dan kan ik toch wel een paar passen sneller lopen denk ik!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2012, 21:39
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Sorry Cedric, maar ik denk dat dit artikel absoluut bij 'boecht' behoort... Het laatste nieuws is sowieso al een site die op zoek is naar sensatie, daar moet je altijd mee oppassen. Natuurlijk kan er ook nieuws in staan en kan er ook 'boecht' staan op andere sites. Maar het is niet echt noodzakelijk dat de mensen in de wereld weten dat ze een pinguïn van 2 meter hebben gevonden, of zit ik hier fout?
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd November 2012, 01:20
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 74
Mijn excuses Cedric maar ik ga ook akkoord met Jeroen. Wat mij betreft geef je hier een perfect voorbeeld van wat 'boecht' is en van hoe het niet moet. Niet enkel gebruik je een sensatiekrant, je verantwoording is daarbij ook zeer kort en totaal niet relevant. Het lijkt er een beetje op dat je de opdracht hier op actualiteit.org niet echt begrepen hebt zo lijkt me.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 22nd November 2012, 15:50
M*chael.Ceulemans M*chael.Ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 54
Ja Cedric ik moet ook met Jeroen akkoord gaan... Dit is totaal geen relevant titel en ook je commentaar vind ik niet goed. Veel te kort en eigenlijk net zoals het artikel irrelevant
__________________
Opleiding is de beste proviand op de reis naar de ouderdom
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 22nd November 2012, 15:57
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Mijn excuses jongens, maar jullie hebben mij inderdaad laten inzien dat dit boecht is. Ik dacht eerst 'wow, dit is zeer wetenschappelijk', maar eigenlijk is het puur gericht op sensatie.

Ik hoop dat jullie me deze schandelijke fout kunnen vergeven! Ik zal ze in de toekomst zeker proberen te vermijden.

Wel vind ik het tof dat jullie in dit artikel geïnteresseerd waren.

Nogmaals mijn oprechte excuses!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.