actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2016, 18:44
Evelien.P*llis Evelien.P*llis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 79
'We moeten dringend bezinnen over controles Rekkem'

'We moeten dringend bezinnen over controles Rekkem'


Naar aanleiding van het verkeersongeval dat deze middag plaatsvond op de E17 ter hoogte van Aalbeke, laat de Kortrijkse schepen van Mobiliteit Axel Weydts van zich horen. Hij kaart het dagelijkse probleem van files door grenscontroles aan en eist verandering.

Op de plaats waar het ongeval deze middag plaatsvond, staan er gewoonlijk lange files ten gevolge van de grenscontroles die er worden uitgevoerd op de voertuigen die Frankrijk binnen willen. Volgens Axel Weydts, de schepen van Mobiliteit van Kortrijk, is het zeer waarschijnlijk dat het ongeval van vanmiddag daarmee te maken heeft. De laatste tijd gebeurt dat er steeds vaker.

‘Straks zijn er meer doden op de snelweg door de grenscontroles dan door de oorzaak van die controles’, tweette hij. ‘We moeten ons dringend bezinnen over de grenscontroles in Rekkem’, zegt hij in een interview met VRT. ‘Iedereen in de regio is erg bezorgd. De situatie kan niet blijven duren. De dagen dat er geen ongevallen zijn, dan staan er lange files. Is dat houdbaar?’
Vincent Van Quickenborne, de burgemeester van Kortrijk, is het eens met de schepen. ‘Het is al het zoveelste ongeval op die plaats. Er moet strenger worden toegezien op de snelheidsbeperkingen. Enkele weken geleden haalde ik al aan dat er een duidelijkere signalisatie nodig is, maar toen werd mij verteld dat dit financieel niet mogelijk was.’

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160506_02276150

Datum: 6/05/2016

Eigen mening: Ik begrijp de reacties die nu meteen na het ongeval naar boven komen omtrent het belang van de grenscontroles. Ik vraag me echter wel af of dat wel de juiste discussie is om te voeren. Het gaat ten gronde niet over de validiteit van deze controles, maar wel over het naleven van de snelheidsbeperkingen door burgers die zich op de openbare weg begeven. Het excuus dat er geen geld vrijgemaakt kan worden voor betere signalisatie, vind ik eigenlijk echt geen overtuigende verklaring. Ten opzichte van de slachtoffers van dit ongeval is het onrechtvaardig dat men pas maatregelen treft nadat de ravage van vanmiddag heeft plaatsgevonden. Men is al weken op de hoogte van de moeilijkheden die er zijn met de veiligheid op die bepaalde plaats. Ik hoop dat er snel een knoop wordt doorgehakt om de situatie te verbeteren en dat men de schuld niet gaat blijven doorschuiven naar elkaar.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th May 2016, 18:12
Lisse.A*rts Lisse.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 93
Ik denk inderdaad dat het vooral belangrijk is om zo snel mogelijk maatregelen te nemen. Dit hoeft niet meteen met de grenscontroles te maken hebben. Het feit dat er niet genoeg geld is maakt de geloofwaardigheid van de actie er niet echt beter op. Om steeds met dit argument naar boven te komen wanneer er iets moet gebeuren is best wel laag. Ik hoop dat de schepen van Mobiliteit toch zijn slag kan slaan en hopelijk gebeurt er dan zo snel mogelijk iets aan deze gevaarlijke omstandigheden. De nabestaanden van de slachtoffers zullen hier niet meteen iets aan hebben, maar het zou een goed begin moeten zijn om toekomstige ongevallen te vermijden. Het komt er op neer dat men snel zal moeten samenzitten om deze discussie op te lossen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.