actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #2  
Oud 15th April 2016, 10:22
valerie.w*ls valerie.w*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olmen
Posts: 86
Vooral administratie struikelblok voor leraars

Ik begrijp zeker dat de administratie een struikelblok is voor leerkrachten.
Dit merk je al binnen de lerarenopleiding. Het maken van lesvoorbereidingen en werkblaadjes vergt heel wat inspanningen.
Dit is niet alleen zo voor studenten, maar natuurlijk ook voor leerkrachten.
Tegenwoordig moet alles op papier staan zodat er achteraf bewijsmateriaal is voor ouders die klachten hebben. We zijn nu ook gewoon in zo een maatschappij terechtgekomen. Als de zoon of dochter slecht scoort, ligt het volgens sommige ouders vaker en vaker aan de leerkracht. Ik zeg niet dat dit niet kan, maar toch wordt er te vaak met het vingertje naar de leerkracht gewezen.
De inzet van de zoon of dochter wordt steeds minder in vraag gesteld.
Dit maakt ook dat leerkrachten zichzelf constant moeten verdedigen voor de keuzes die ze maken. Ik begrijp dat ze dit bovenop hun dagelijkse schoolwerk echt wel kunnen missen.

Toch ben ik blij om te lezen dat leerkrachten niet meer last hebben van depressies of burn-out. Het klopt inderdaad zoals Alina al zei dat de aantrekkelijkheid van het lerarenberoep aanzienlijk gedaald is de laatste jaren. Dit is natuurlijk jammer omdat je echt wel veel terug krijgt van de leerlingen. Natuurlijk kan je als leerkracht niet naar huis gaan en je niets meer aantrekken van je lessen of leerlingen. Testen en taken moeten verbeterd worden en smartschool of mails moeten beantwoord worden. Dit is natuurlijk iets wat je op voorhand weet als je een lerarenopleiding start.
Desalniettemin zou het toch niet slecht zijn als men al die onnodige administratieve rompslomp zou kunnen beperken.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.