actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd September 2013, 20:24
j*rie.willems j*rie.willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 106
Nederland snoeit in kindergeld

Een hervorming van de kinderbijslag zal in Nederland alle huishoudens met kinderen treffen. Dat blijkt uit een wetsvoorstel van de Nederlandse minister van Sociale Zaken Asscher (PvdA).

‘Alle ouders zullen het voelen’, liet Asscher weinig ruimte voor hoop. Onvermijdelijk, zei hij, gezien de besparingen. Alleenstaande ouders met een uitkering op minimumniveau zullen het meest moeten inleveren, schrijft NRC Handelsblad. Tot 4,5 procent. Alleenstaande ouders met een minimumloon, die dus werken, zullen tien procent meer ontvangen. Dat moet de armoedeval, alleenstaanden die meer ‘verdienen’ door thuis te blijven, inperken.

Ouders zullen vooral voor oudere kinderen heel wat minder krijgen. Voor kinderen van 12 tot 17 jaar verliezen ouders meer dan driehonderd euro per jaar. De plannen van Asscher moeten zo’n 800 miljoen euro opleveren.

Commentaar:
Ik heb een beetje een dubbel gevoel over deze hervorming. Langst de ene kant vind ik het goed, omdat er inderdaad veel mensen die 'profiteren' van het systeem en genoeg krijgen zonder iets te doen. Dat terwijl er anderen zijn die hard werken en toch even veel verdienen... Dit is in mijn ogen niet rechtvaardig. Dat dit probleem aangepakt wordt is dus meer dan een goed idee. Bovendien zullen ook alleenstaanden, die werken, juist meer krijgen. Hierop hebben ze volgens mij recht omdat deze mensen het sowieso al moeilijker hebben om rond te komen.
Wat ik niet goed vind is dat ouders met oudere kinderen minder gaan krijgen. Naarmate kinderen ouder worden nemen vaak de kosten om deze te onderhouden groter. Bovendien vind ik het jammer voor mensen die allebei werken, want ook zij gaan minder krijgen. Toch moeten ze evenveel belastingen blijven betalen...

Bron:
De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20130903_00722751, 3 september 2013.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.